کد خبر: ۳۱۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 14 October 2016
به گزارش تابناک یزد، مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران گفت: نخستین اجتماع بزرگ "عاشوراییان یزد" با حضور هیئت‌های عزاداری در یزد برگزار می‌شود.

سیدحسن حسینی با اشاره به مراسم‌های عزاداری در یزد اظهار داشت: استان یزد در زمینه برگزاری مراسم‌های عزاداری از شاخصه‌های بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) به صورت پرشور و با حضور تمام عزاداران حسینی، امسال برای نخستین بار اجتماع بزرگ عاشوراییان یزد در میدان امیر چقماق یزد برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران عنوان کرد: این مراسم با حضور پرشور هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی فردا شنبه 25 مهر مصادف با 13 محرم الحرام برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از اهداف امام حسین(ع) از قیامشان اقامه نماز بوده است، گفت: با هدف ترویج فرهنگ نماز جماعت در جامعه این مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حسینیه امیرچقماق برگزار می‌شود.

وی مهم‌ترین نیاز امروز جامعه اسلامی را اتحاد دانست و خاطرنشان کرد: این مراسم به صورت یکپارچه و زیرپوشش پرچم امام حسین(ع) و با نماد یزد حسینیه ایران انجام می‌شود.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران شعار این مراسم بزرگ را "لبیک یا حسین(ع)" دانست و گفت: در سرتاسر استان یزد در طول سال به ویژه ایام محرم و صفر مراسم‌های عزاداری پرشوری برگزار می‌شود ولی این مراسم برای نخستین بار به این صورت با حضور تمام هیئتهای عزاداری برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار