کد خبر: ۳۱۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 11 October 2016


مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: مشارکت 500 خیر مدرسه ساز در پذیرایی از عزاداران ، اقدامی فرهنگی - معنوی برای خدمت به عزاداران امام حسین (ع) در این استان است.

حسن مهرانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:خیرین مدرسه ساز در این حرکت معنوی - فرهنگی که از اول محرم در مساجد، تکایا و مدارس در مناطق مختلف البرز آغاز شده ، گامی عملی در ترویج فرهنگ عاشورایی برداشتند.

وی محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان را یک ظرفیت بزرگ برای تبین دین و کارهای خداپسندانه دانستنند و اظهارکرد: خیرین نیز به شکرانه از الطاف الهی در مناسبت های دینی - فرهنگی حضور پیدا می کنند.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: خیرین نیک اندیش مشارکت در فعالیت های مذهبی و فرهنگی را یک وظیفه دینی می دانند زیرا به اثر بخشی و ترویج کارهای نیک در این روزهای عزیز به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی که همه دل ها برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش شکسته شده اعتقاد دارند.

مهرانی گفت: خیرین مدرسه ساز بدون ذکر نام در مجالس اقدام به توزیع شربت، شیرینی، آب و برپایی دیگ های نذری و سفره در مناطق مختلف این استان برای پذیرایی از عزاداران حسینی می کنند.

وی در ادامه به حس زیبای خدمت کردن از عزاداران امام حسین (ع) اشاره و خاطرنشان شد: خیرین نیک اندیش عنوان می کنند بازهم مثل دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی دوست داریم باز هم عطر و بوی غذای نذری برایمان همان حس و لذت را داشته باشد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز در ادامه به حس معنوی و غرور انگیز پذیرایی از زائران حسینی در ایام محرم که خیرین مدرسه ساز همانند هر ایرانی دیگری که در دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی آن را تجربه کرده به دلیل توصیه های مادر برای ادای نذر پرداخت .

مهرانی ادامه داد: خیرین نیک اندیش در این دوره از زندگی در کنار فعالیت های روزانه کاری - زندگی به دنبال تجربه کردن دوباره حس انجام کارهای خوب در جامعه با هدف گسترش امور آموزشی و فرهنگی در جامعه هستند.

وی گفت: خیرین نیک اندیش پذیرایی از زائران حسینی را یک افتخار می دانند لذا در مناطقی از استان به خصوص در محله های محروم کل هزینه پذیرایی هیات های عزاداری را در ماه محرم و صفر را پرداخت می کنند .

به گفته وی برخی از خیرین نیک اندیش اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع سبد غذایی در بین نیازمندان در تاسوعا و عاشورای حسینی می کنند.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز تاکید کرد: قیام عاشورا الهام بخش و سرمشق برای همه جوامع است که هر فردی می تواند با توانمندی که دارد در گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه گام بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار