کد خبر: ۳۱۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 11 October 2016


امام جمعه مهرشهر کرج با بیان اینکه همه باید از قیام عاشورا درس بگیریم، گفت: قیام عاشورا یک حماسه بزرگ در تاریخ جهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام یدالله رضایی عصر امروز در همایش متمرکز یاوران حسینی اظهار داشت: امام حسین (ع) و یارانش در برابر ظلم و جور ایستادگی کردند و هرگز تن به ذلت ندادند و این اقدام درس بزرگی برای همگان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پیام‌های عاشورا را باید نسل به نسل و سینه به سینه انتقال دهیم و نوجوانان و جوانان خود را با اهداف قیام عاشورا مأنوس سازیم.

امام جمعه مهرشهر کرج ولایت‌مداری، دینداری و اصلاح جامعه را از دیگر مهمترین پیام‌های عاشورا برای مسلمانان جهان عنوان کرد و بیان داشت: زندگینامه امام حسین (ع) می‌تواند به عنوان الگویی بزرگ در جامعه و برای تمام افراد محسوب شود.

رضایی با تأکید بر اینکه معلمان و دبیران باید در مدارس با مطالعه دقیق زندگی نامه امام حسین (ع) را به درستی برای دانش‌آموزان تبیین کنند افزود: انتقال آموزه‌های دینی به نسل امروز از مهمترین وظایف معلمان دینی و پرورشی در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نوجوانان و جوانان بسیاری برای حضور در مراسم‌های مختلف عزاداری امام حسین (ع) در تکایا، ‌مساجد و حسینیه‌ها حضور پیدا می‌کنند خاطرنشان کرد: مداحان و سخنرانان در این مکان‌ها باید در انتقال مفاهیم عاشورا و اهداف امام حسین (ع) اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه مهرشهر کرج تأکید کرد: این ایام فرصت بسیار مناسبی است تا دانش‌آموزان و نسل امروز را با اهداف قیام امام حسین (ع) و نهضت حسینی آشنا کرده و مأنوس سازیم.

رضایی در بخشی از سخنان خود یکی از مهمترین در‌س‌های بزرگ عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و افزود: مسؤولان و مردم باید به مقوله امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه و اساسی داشته باشند و با استفاده درست و به جای این فریضه الهی در جامعه بسیاری از آسیب‌ها در جامعه را از بین ببرند.

وی برگزاری طرح یاوران حسینی در مدارس را مهم خواند و گفت: این طرح گامی مهم در جهت گسترش فرهنگ عاشورایی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار