کد خبر: ۳۱۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 10 October 2016


امام جمعه مهرشهر کرج گفت: مهمترین پیام عاشورا برای مسلمانان جهان ولایت مداری ، دینداری و اصلاح جامعه اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یداله رضایی روز دوشنبه در همایش متمرکز یاوران حسینی که در دبستان دخترانه شهید باهنر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج برگزارشد افزود: زندگینامه امام حسین (ع) سراسر درس است که با مطالعه آن می توان زندگی خوبی داشت.

وی اظهار کرد: قیام عاشورا یک حماسه ماندگار در تاریخ است که هیچ وقت کهنه نمی شود زیرا علاقه مردم به مکتب حسینی درونی شده است.

وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت یاد آورشد: معلمان و خانواده در آموزه های دینی به دانش آموزان که آینده سازان ایران اسلامی را به تعبیر امام خمینی (ره) تشکیل می دهند نقش مهمی را بر عهده دارند.

امام جمعه مهرشهر کرج گفت: رشد و پرورش این عزیزان با محوریت دین موجب می شود تا در مناسبت های مختلف به ویژه آیین های عاشورایی شاهد حرکت های خودجوش این نوجوانان و جوانان در جامعه باشیم.

رضایی در ادامه به حضور فعال و پررنگ قشر های مختلف در برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع ) در مناطق مختلف ایران پرداخت و یادآورشد: در این ایام برای آشنایی دانش آموزان و مشارکت مردم در اقدامات خیر خواهانه و خداپسندانه برنامه های مختلفی برگزار می شود.

وی بیان کرد: پاسداشت ایام محرم با زندگی هر مسلمانی به خصوص مردم ایران عجین شده است لذا در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد برگزاری برنامه های آموزشی - فرهنگی با محوریت قیام عاشورا در مدارس هستیم.

امام جمعه مهرشهر کرج یکی از درس های مهم قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت باید به این مهم در جامعه توجه بیشتری از سوی مردم و مسوولان صورت گیرد.

رضایی گفت: وجود مکان های مقدس مذهبی در کشورهای اسلامی یک نعمت است زیرا مسلمانان با حضور در این بارگاهای معنوی از نظر روحی و روانی به آرامش دورنی می رسند.

وی اجرای طرح یاوران حسینی در مدارس را از جمله اقدامات خوبی دانست که هم در گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه و هم در ارتقاء سطح مشارکت های مردمی در طرح های بازسازی ستاد عتبات عالیات موثر است.

امام جمعه مهرشهر تاکید کردند: امام حسین (ع) قیام کردند تا اسلام زنده بماند و عدالت خواهی و مبارزه با ظلم در جوامع اسلامی نمود پیدا کند که لازم است آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مناسبی در این زمینه با رویکرد روشنگری صورت گیرد.

در این همایش دانش آموزان برای امام حسین (ع) و یاران با وفایش سوگواری کردند و هدایای نقدی خود را جهت هزینه در بازسازی و توسعه حرم آن حضرت اهدا کردند.

آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج بیش از 104 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار