کد خبر: ۳۱۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 10 October 2016


درآستانه عاشورا و تا سوعا ی حسینی 700 هیات دانش آموزی در مدارس ، مساجد و خیابان های مناطق شهری و روستایی استان البرز عزاداری کردند.

به گزارش ایرنا، دانش آموزان البرزی با برپایی زیارت عاشورا ، آیین های سوگواری ، به راه انداختن دسته های سینه زنی ، زنجیر زنی درمدارس ، مساجد، خیابان های مناطق شهری و روستایی برای شهدای کربلا عزاداری کردند.

در این آیین که دانش آموزان، فرهنگیان و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند، دانش آموزان ندای لبیک یا ثارالله سر دادند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: امروز همه دانش آموزان و فرهنگیان البرزی در 2 هزار و 500 مدرسه این استان در سوگ سالار شهیدان آیین های ویژه عزاداری برگزار می کنند.

مسعود مهرانی نیا بیان کرد: در این حرکت فرهنگی - عاشورایی دانش آموزان البرزی در قالب هیات های عزاداری در دو نوبت صبح و عصر برای امام حسین (ع ) و یاران با وفایش اشک ماتم می ریزند.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند و ماندگار قیام عاشورا در دل مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران خاطرنشان شد: دانش آموزان و معلمان البرزی که شاگردان مکتب ائمه اطهار (ع) هستند یادآور شدند: در حرکت فرهنگی- عاشورایی امروز دانش آموزان البرزی که نمادی از ولایت پذیری در عرصه تعلیم و تربیت است بار دیگر دانش آموزان با امام، شهدا و ولایت فقیه تجدید میثاق کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش آموزان با پوشیدن لباس های مشکی و بستن سربندهای یا حسین(ع)، یا علی اکبر(ع)، یا قاسم بن الحسن(ع )، یا زینب (س) ، یا زهرا (س) و یا ابوالفضل (ع )علم ها و پرچم های عاشورایی را در کوچه ها، خیابان ها، میادین و محوطه مدارس و مساجد برافراشتند.

وی گفت: دشمنان اسلام بیش از 1400 سال است که تلاش می کنند تا نقش فرهنگ عاشورایی را در بین مسلمانان به ویژه نوجوانان و جوانان کم رنگ کنند اما به دلیل درونی بودن این عشق خدایی هر ساله شاهد هر چه باشکوه تر برگزار شدن این آیین ماندگار مذهبی - تاریخی در سراسر جهان از جمله در چهار گوشه ایران هستیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: ماه محرم فرصتی ارزشمند برای مرور کردن درس های قیام خونین کربلا برای نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است.

فرزاد شعبانی افزود: درس آزادگی ، ولایت مداری ، دفاع از مکتب اسلام تا آخرین قطره خون، مبارزه با ظلم ستیزی ، امر به معروف و نهی از منکر و ... را از جمله درس های قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش ذکر کرد.

وی یادآور شد: در آستانه عاشورا و تاسوعای حسینی دانش آموزان ناحیه یک کرج نیز آیین های ویژه عزاداری برگزار کردند.

وی با اشاره به نقش مهم این آیین ها در گسترش فرهنگ عاشورایی یادآور شد: دانش آموزان ناحیه یک کرج از جمله دبیرستان های پسرانه شهید سلطانی و باهنر نیز با به راه انداختن دسته در خیابان ها در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش عزاداری کردند.

به گفته وی دانش آموزان عزادار در مسجد الجواد 45 متری کاج کرج نماز جماعت ظهر و عصر برگزار کردند.

البرز 420 هزار دانش آموزدارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار