کد خبر: ۳۱۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 10 October 2016


معاون آموزش ابتدایی و نماینده کارگروه عتبات عالیات در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اعلام کرد : در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی ششمین دوره طرح یاوران حسینی با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی در بین دانش آموزان و خانواده ها در این ناحیه آغاز شد.

ناهید صائمیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح معنوی - فرهنگی هر ساله همزمان با آغاز ماه محرم در مدارس اجرا می شود تا دانش آموزان با فلسفه غنی و ماندگار قیام عاشورا امام حسین (ع) آشنایی لازم را پیدا کنند.

وی اظهارکرد: اقدامات فرهنگی - آموزشی در زمینه اهداف طرح یاوران حسینی در دهه اول و دوم محرم با مشارکت 297 فرهنگی که به عنوان رابط عتبات عالیات در مدارس ناحیه انجام وظیفه می کنند اجرا و پیگیری می شود.

وی با اشاره به نقش مهم قیام عاشورای حسینی در پایداری دین مبین اسلام و تقویت روحیه دینی ، معنوی ، امر به معروف و نهی از منکر و جهادی در بین مسلمانان خاطرنشان شد: در اجرای این طرح می کوشیم تا دانش آموزان با این قیام ارزشمند و ماندگار آشنایی لازم را پیدا کنند.

معاون آموزشی و نماینده کارگروه ستاد عتبات عالیات در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: به کوشش معلمان رابط عتبات عالیات در مدارس ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم از در دهه اول محرم آغاز شده است.

صائمیان گفت : در بین دانش آموزان و فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج 53 هزار پاکت جهت جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات نیز توزیع شد.

وی با اشاره به حرکت خودجوش مردم در مشارکت در اقدامات خداپسندانه و خیری یادآور شد: درسال تحصیلی 95-94 دانش آموزان و فرهنگیان ناحیه یک کرج در طرح یاوران حسینی 2 میلیارد ریال کمک کردند.

به گفته وی، تعداد زیادی از معلمان فعال در مدارس و کادر اداری در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز بخشی از حقوق خود را در طول یک سال کاری به مشارکت در بازسازی عتبات عالیات اختصاص داده اند.

صائمیان در ادامه به برگزای همایش یاوران حسینی در مدرسه شاهد شهید نعمتی ها پرداخت و اظهار کرد: در این همایش کارشناسان از نقش قیام عاشورا و دین در زندگی دنیوی و اخروی سخن گفتند و دانش آموزان آیین سوگواری برای شهدای کربلا برگزار کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار