مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابیان اینکه توافقنامه فی‌مابین چند دستگاه نقشه حرکت در این حوزه است، گفت: برنامه جدیدی برای بافت تاریخی گرگان نداریم.
کد خبر: ۳۰۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 08 October 2016
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابیان اینکه توافقنامه فی‌مابین چند دستگاه نقشه حرکت در این حوزه است، گفت: برنامه جدیدی برای بافت تاریخی گرگان نداریم.
ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تکذیب خبر تعیین حریم شدن شهر قدیم گرگان و محلات خارج از آن، اظهار کرد: هنوز پروژه و یا طرح تأمین اعتبارشده‌ای با این عنوان در میراث فرهنگی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این مساله که خبری مبنی بر این موضوع در رسانه های مختلف منتشر شد از چه قرار است؟ ابتدا تأکید بر اینکه تاکنون نه چنین خبری را شنیده و یا دیده است تاکید کرد و افزود: منتشرکنندگان این اخبار باید نسبت به آنچه گفته‌اند پاسخگو باشند، شاید آن‌ها پیگیری‌هایی داشته‌اند که من از آن بی‌خبر هستم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: توافقنامه فی‌مابین چند دستگاه که در رأس آن معاونت عمرانی استانداری گلستان قرار دارد، نقشه راه و حرکت ما در این حوزه است.

وی با تأکید بر اینکه خارج از توافقنامه انجام‌شده فعلاً چیزی مدنظر میراث فرهنگی گلستان نیست، تصریح کرد: توافقنامه جامع و کامل است و به اعتقاد من در چند ماه گذشته در اجرای آن موفق بوده‌ایم.

کریمی به دلایل موفق بودن این توافقنامه اشاره و خاطرنشان کرد: تا قبل از انعقاد توافقنامه هر یک از دستگاه‌های اجرایی کار خودش را انجام می‌داد و راه خودش را می‌رفت و تقریباً مسیرها متفاوت بود اما با این توافقنامه در یک مسیر قرارگرفته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه برنامه جدیدی خارج از توافقنامه نداریم، اضافه کرد: هم‌اکنون مسیر حرکت در بافت تاریخی گرگان در تمام دستگاه‌ها یک مسیر مشخص است و به‌تناسب تأمین اعتبار، زمان حرکت متغیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان همچنین بیان کرد: بهسازی محور نعل‌بندان تا سرچشمه در بافت تاریخی گرگان نیز در دستور کار قرار دارد اما در حد کلیات است و نیازمند آن است که جزئی‌تر و دقیق‌تر به آن بپردازیم و اظهارنظر راجع به جزئیات آن زودهنگام است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار