کد خبر: ۳۰۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 08 October 2016


همزمان با سراسر کشور صده ها تن از دانشآموزان استان البرز روز شنبه با اجتماع در امامزاده حسن کرج (ع) در سوگواره ملی احلی من العسل شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، در این اجتماع بزرگ عاشوارایی که مسئولان استانی و خانواده معظم شهدا ی هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم البرز نیز حضور داشتند، دانش آموزان نماهنگ سوگواره ملی احلی من العسل را همخوانی کردند.

دانش آموزان البرزی در این تجمع بزرگ عاشورایی ندای لبیک یا حسین (ع) ، لبیک یا زینب (س) ، لبیک یا قاسم بن الحسن(ع ) سر دادند.

در این آیین دانش آموزان در سوگ شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع ) ، حضرت قاسم (ع ) و شهدای کربلا سینه زنی و مرثیه سرایی کردند.

برافراشتن پرچم های یا امام حسن (ع )، یا زینب کبری (س ) ، بستن سربندهای یا قاسم بن الحسن (ع ) ، یا حسین(ع ) از دیگر برنامه های این اجتماع معنوی و مذهبی بود.

دانش آموزان با پوشیدن لباس های مشکی ، بازو بند و سر بندهای سبز و قرمز که یا حسین بر روی آن حک شده بود در صف های منظم و طولانی برای شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

درپایان این آیین دانش آموزان البرز سوگند نامه 8 بندی را با مزمون حرکت در مسیر فرهنگ عاشورایی و ولایت مداری قرائت کردند و با گفتن لبیک یا امام حسین (ع ) بند بندآن را تائید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار