مهندس رحیمی گفت:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت :استان کرمانشاه ظرفیت بالایی در توسعه گلخانه‌ها دارد که می‌تواند منشاء اشتغالزایی شود.
کد خبر: ۳۰۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 06 October 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین  و مدیران این سازمان در خصوص توسعه گلخانه‌ها برگزار شده گفت: استان کرمانشاه ظرفیت بالایی در توسعه گلخانه‌ها دارد که می‌تواند منشاء اشتغالزایی شود.


 مهندس رحیمی با بیان مطلب فوق افزود: بخش کشاورزی یکی از اولویت‌های ما در استان است که در حوزه گلخانه‌ای نیازمند توسعه هستیم.

رحیمی با بیان اینکه در کنار توسعه گلخانه‌ها باید برنامه‌ریزی جهت ایجاد زنجیره تولید یا مدل خوشه‌ای؛ از تولید تا مصرف در بازار دیده شود خاطرنشان کرد: از بخش‌های سازه‌ای گرفته تا تامین کود، مراکز جمع آوری، حمل، تامین متخصص و نیروی کارگری و... می‌تواند به مانند زنجیره‌ای یا خوشه بهم وصل شود و اشتغال مولد را بوجود آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما برای توسعه گلخانه‌ها در سطح یک‌هزار هکتار می‌باشد تصریح کرد: تا پایان امسال 200 هکتار در برنامه دیده شده که با حضور سرمایه‌گذاران توسعه گلخانه صورت گیرد.

رحیمی با اشاره به بحران بیکاری در استان گفت: باید قدر ظرفیت‌ها را بدانیم و اینکه ما مسئولیم باید با استفاده از ایده‌ها و هدف گذاری درست زمینه را برای کار جوانان فراهم نمائیم.

وی افزود: ایجاد یک بنگاه تولیدی هر چند با مدل کوچک شروع شود اما اگر اقتصادی باشد می‌تواند موفق بوده و درآمدزایی داشته باشد.

در ادامه دکتر شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در توسعه گلخانه‌ها در استان بررسی کارشناسی انجام شده و مکان یابی صورت گرفته گفت: گلخانه‌ها را با توجه به اقلیم منطقه و نیازی که بازار مصرف خواهد داشت توسعه خواهیم داد.

شهبازی با بیان اینکه در توسعه گلخانه‌ای نقشه پهنه‌ها باید انجام شود افزود: از لحاظ منابع نیز طرح‌ها نیازمند کار کارشناسی هستند.

وی با اشاره به اینکه در کنار توسعه گلخانه‌ای صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در استان باید ایجاد شود خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در کنار تولید محصولات گلخانه‌ای می‌تواند تولیدات این بخش را اقتصادی تر کند.

شهبازی استفاده از فکر، ایده، آموزش و ترویج را برای توسعه گلخانه‌ها لازم دانست و تصریح کرد: در توسعه گلخانه‌های استان طراحی درست سازه‌های گلخانه‌ای بسیار مهم بوده و اینکه زنجیره‌های تولید هم در کنار آن دیده شود.

گفتنی است در پایان این جلسه دیگر مدعوین در جلسه نیز پیشنهادات خود را جهت توسعه گلخانه‌ها ارائه دادند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار