کد خبر: ۳۰۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 06 October 2016
به گزارش تابناک یزد،وقتی حرف از دعوت یک ورزشکار به اردوی تیم ملی به میان می‌آید، ورزشکار تمامی تلاشش را به کار می‌بندد تا جزو اعضای اصلی و نفرات برگزیده تیم ملی شود و حریف دست‌گرمی برای سایر بازیکنان دعوت شده در تیم نباشد، در این میان دعوت شدن یک بانو به اردوی تیم ملی تیر و کمان آن هم از یکی از شهرستان‌های استان بسیار چشمگیر است.
ورزشکارانی که از پایتخت و امکانات آن دور هستند و در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند دعوت شدنشان به اردوهای تیم ملی کاری بس دشوار است و در این میان از شهرستان‌های استان به اردو رفتن هم از اتفاقات بسیار خوب است و بانوی بافقی، «سمانه رمضانپور» این سخت را به آسان مبدل کرد و با اقتدار به اردوی تیم ملی تیر و کمان بانوان کشور دعوت شد. این بانوی با استعداد بافقی اگر چه زمین مناسب برای تمرین ندارد و تیر و کمانش مشکلات فراوانی دارند اما باز هم به تمرین و تلاش می‌پردازد تا بتواند پاداش زحماتی را که در این چند ساله کشیده است با ماندن در اردوهای تیم ملی و ثابت شدن در این تیم بگیرد و مربی زحمتکش و کادر حمایتی خود را که مدیر عامل مجتمع سنگ آهن مرکزی ایران در شهرستان بافق است خشنود سازد.

نداشتن محل تمرین مناسب
«سمانه رمضانپور» با اشاره به محل تمرین نامناسبش می‌گوید: با توجه به این‌که برای اردوهای تیم ملی خود را آماده می‌کنم متاسفانه فضای تمرین بسیار نامناسب است و اکثر مواقع با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوم.
وی می‌افزاید: محلی که در آن تمرین می‌کنم یک زمین آسفالت است و در ورزشگاه تختی شهرستان بافق واقع شده که برای تمرین تیر و کمان بسیار نامناسب است. باید محل تمرین برای این رشته زمین چمن باشد که متاسفانه این مهم امکان‌پذیر نیست و مجبورم باهمین امکانات کم به تمرین و آماده سازی خود برای حضور در اردوهای تیم ملی بپردازم. رمضانپور می‌گوید: اگر فضای مناسبی وجود داشت، در مسابقات اخیر که در کرمان برگزار شده بود می‌توانستم با موفقیت عمل کنم و مقام بهتری را به دست بیاورم که متاسفانه ضعف و خستگی بدنی که با آن مواجه بودم مانع از نمایش خوب من در این رقابت‌ها شد و به مقام ششم در این رقابت‌ها دست یافتم. وی می‌افزاید: یکی دیگر از مشکلات موجود نبود محل تمرین مناسب برای بدنسازی برای اعزام به مسابقات است که اکثرا به دلیل آماده نبودن در بدنسازی همان اوایل رقابت، بدنم کم می‌آورد و با مشکل ضعف عضلانی مواجه می‌شوم.

لزوم توجه مسئولان به ورزشکار در اردوی تیم ملی
این ورزشکار یزدی می‌گوید: اکثر ورزشکارانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند همگی به صورت حرفه‌ای به تمرین می‌پردازند و در فضاهای کاملا پیشرفته و در خور شان یک ملی‌پوش تمرین می‌کنند که متاسفانه ما با چنین امکاناتی روبه‌رو نیستیم و در سخت‌ترین شرایط به ورزش می‌‌‌‌‌‌پردازیم. رمضانپور می‌افزاید: یک ورزشکار نباید دغدغه‌اش محل تمرین باشد بلکه باید تمام حواسش را معطوف به تمرین کرده و خود را آماده کند. اما متاسفانه من هر زمان که تمرین دارم به این فکر می‌کنم مبادا زمین تمرین من عوض شده باشد و هزاران مشکل دیگر که اتفاق می‌افتد. او تاکید کرد: فقط مسئولان می‌توانند این مساله را حل کنند و آرامش خاطر را به ورزشکار بدهند. وی می‌گوید: «مبینا فلاح» دیگر کماندار با آتیه بافقی هم به همراه من به تمرین می‌پردازد و در حاضر با درخششی که از خود نشان داده توانسته در رقابت‌های کرمان که در شهریور ماه سال‌جاری برگزار شد مقام سوم را به خود اختصاص دهد.
رمضانپور می‌افزاید: بزرگ‌ترین آرزویم ماندن در اردوی تیم ملی و عضویت در این تیم است تا بتوانم به همراه سایر ورزشکاران در رشته تیر وکمان برای کشورم صاحب افتخار شوم و سکوی قهرمانی را از آن خود کنم. وی می‌گوید: اگر فضای تمرین و سالن مناسب برای تمرینات حرفه‌ای در نظر گرفته شود ماندن من در اردوهای تیم ملی دور از دسترس نخواهد بود. رمضانپور می‌افزاید: برای رقابت تیر و کمان، زمین مسابقه باید چمن باشد، اما مکان تمرین من آسفالت ورزشگاه تختی شهرستان بافق است و شرایط کاملا متفاوتی دارد. در زمین چمن به سبب رطوبت بالا و وجود چمن راه رفتن مشکل تر است و در آسفالت به راحتی می‌توان قدم برداشت. حتی تنظیمات کمان در چمن و آسفالت کاملا متفاوت است که همه اینها سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای من شده است.
همشهری
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سمانه رمضانپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
با سلام واحترام
اینجانب سمانه رمضانپور ضمن تشکر از اعلام خبر فوق مراتب تقدیر و تشکر خود را از حمایت های بی شائبه جناب مهندس محمد مرشد زاده مدیریت محترم مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران و مربی دلسوز خود آقای محمود پاکزاد اعلام میدارم .

با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار