کد خبر: ۳۰۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 05 October 2016


در میزگرد تخصصی بررسی پدیده دستفروشی در کرج، مطرح شد که مهاجرت به گسترش پدیده دستفروشی در کرج دامن زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز ورمهمدی در اولین میزگرد تخصصی پدیده دستفروشی در کلان‌شهر کرج که صبح چهارشنبه در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه دستفردشی پدیده ای اجتماعی است که می توان از آن به عنوان معضل یا فرصت یاد کرد، گفت: ساماندهی این پدیده به عهده شهرداری است ولی شهرداری بدون همکاری سایر دستگاه های اجرایی نمی تواند این مهم را محقق کند.

ورمحهمدی ساماندهی دستفروشان در کرج را نیازمند یک عزم جمعی دانست و گفت: شناسنانه دار کردن دستفروشان به روند ساماندهی کمک شایانی می کند.

مدیرعامل سازمان میادین و تره بار شهرداری کرج تاکید کرد: نقاط ضعف و قوت پدیده دستفروشی باید در یک کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

ورمهمدی جانمایی محیطی مطلوب و جذاب در راستای ساماندهی و تجمیع دستفروشان در کرج را مهم برشمرد.

گسترش پدیده دستفروشی در کرج

در ادامه این میزگرد بهنام محمودی، عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه دستفروشی در کشور جرم محسوب نمی شود بلکه تنها با سد معبر برخورد لازم صورت می گیرد، افزود: باید با کسانی که سبب بروز مزاحمت رفت و آمد مردم می شوند طبق قانون برخورد کرد.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به بخشی از سخنان محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج مبنی بر اینکه بخشی از سرریز جمعیتی دیگر استان ها به کرج روانه شده و زمینه گسترش پدیده دستفروشی را افزایش می دهند، گفت: باید به این نکته اذعان داشت در صورت صحت داشتن این سخن بدون شک این مهم بی کفایتی شهرداری و شورای شهر را می رساند.

وی خاطرنشان کرد: پدیده دستفروشی به سبب بروز مشکلات اقتصادی توسعه یافته است، مدیران باید این پدیده را مدیریت کنند.

محمودی با اعلام اینکه در کرج کمتر به این موضوع اهمیت داده شده است، تصریح کرد: دستفروشان نیز شهروندان ما هستند که باید ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه خیل عظیمی از مردم به دستفروشی روی آورده اند، گفت: باید به این مهم نیز اشاره کرد که دستفروشان مورد استقبال مردم قرار گرفتند، این امر نشان دهنده این است که روز بازار و هفته بازار در فرهنگ ما جای دارد.

لزوم راه اندازی روز بازار در کرج

عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: در کشورهای مطرح دنیا که دارای محصولات فصلی بومی و سنتی هستند نسبت به ساماندهی دست فروشان با صدور شناسنامه اقدام می کنند.

وی با اعلام اینکه در کشور ما نیز افراد راضی هستند با پرداخت مبالغی نسبت به فروش محصولات خود با اخذ شناسنامه فعالیت اقدام کنند، گفت: ترافیک مشکل عمده در مواجهه با دست فروشان است.

محمودی در پایان بر لزوم راه اندازی روز بازار در کرج تاکید کرد.

در ادامه رئیس هیات مدیره انجمن مراکز مددکاری البرز، آگاهی نسبت به آسیب های اجتماعی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد به همین منظور سازمان های مردم نهاد باید با مجوز احیاء و فعال شوند.

احمد رحیمی ضمن انتقاد از عدم وجود مشارکت اجتماعی لازم از سوی شهروندان و شورای شهر، گفت: باید اعتماد سازی و تخصیص اعتبار و بودجه در این خصوص به درستی انجام شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر ایجاد مکانی برای ساماندهی دستفروشان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار