کد خبر: ۳۰۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 05 October 2016


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان البرز گفت:‌ طرح‌های نظارتی ویژه بهداشتی بر فرایند تولید مرغ در البرز اجرا می‌شود.

هوشنگ شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از نظر بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولید و پرورش طیور جایگاه خوبی در کشور دارد که باید این ظرفیت‌ها با اجرای طرح‌های ویژه و کارشناسی شده، افزایش یابد.

وی افزود: چرا که معتقدیم ظرفیت‌ها و استعدادهای استان البرز تاکنون به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته که تحقق این مهم نیازمند مشارکت و همراهی دستگاه‌های مختلف است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان دامپزشکی البرز تصریح کرد: طی سال 94 در مجموع بیش از 10 میلیون قطعه طیور و ماکیان در استان البرز در استان البرز پرورش یافت که بخش مهمی از تولیدات مربوط به تولید جوجه یک روزه، انواع مرغ از جمله مرغ تخم‌گذار و مرغ گوشتی بوده است.

شهریاری گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از سبد غذایی خانوارهای استان البرز و کشور را مصرف گوشت مرغ و تخم‌ مرغ تشکیل می‌دهد، طرح‌های ویژه‌ای با هدف افزایش نظارت‌های بهداشتی بر فرایند تولید و پرورش طیور در دستور کار داریم.

وی بیان داشت: بخش مهمی از این نظارت‌های بهداشتی مربوط به دوره جوجه‌کشی و انتقال جوجه‌های یک‌ روزه به مزارع جهت پرورش مرغ انجام می‌شود و ما حساسیت بسیار زیادی در مرحله داریم.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان دامپزشکی البرز افزود: بر اساس آخرین آمارهایی که در اختیار داریم، سالانه بیش از 60 میلیون قطعه جوجه یک روزه در البرز پرورش یافته و به مزارع جهت پرورش مرغ منتقل می‌شود.

شهریاری ادامه داد: نظارت بر تولید و همچنین مایه کوبی و واکسینه کردن جوجه‌های یک روزه پیش از انتقال به مزارع پرورش، از جمله مهمترین اولویت‌های این اداره است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پنج کارخانه بزرگ جوجه‌کشی در استان البرز فعال هستند که نقش مهمی در حوزه تامین جوجه مزارع پرورش مرغ کشور بر عهده دارند و این کارخانه‌ها به طور مداوم و بی‌وقفه تحت نظارت کارشناسان بهداشتی دامپزکشی استان البرز قرار دارند.

شهریاری در پایان تصریح کرد: حساسیت بر اجرای قوانین بهداشتی در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که کوچک‌ترین غفلتی، سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار