حید العبادی طی دیداری با معاون مشاور امنیت ملی انگلیس بار دیگر بر مخالفت کشورش با حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 04 October 2016
به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با معاون مشاور امنیت ملی انگلیس به بررسی مقدمات سیاسی، نظامی و انسانی عملیات موصل و نیز تحولات منطقه و تقویت روابط دوجانبه پرداخت.

العبادی تاکید کرد:‌ عراق همچنان مخالف حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور است.

دولت عراق پیشتر از ترکیه خواسته بود حسن هم‌جواری را رعایت کرده و نیروهایش را از خاک عراق خارج کند.

نیروهای ترکیه در پادگان بعشیقه در موصل مستقر هستند بدون اینکه اجازه‌ای از مقامات بغداد گرفته باشند. دولت بغداد شکایت‌نامه‌ای را در این زمینه به شورای امنیت داده است.

در این راستا هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر نیز در دیدار فرانک بیکر، سفیر انگلیس در عراق در اشاره به اظهارات اخیر رجب طیب اردغان،‌ رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: نیروهای حشد شعبی در عملیات موصل شرکت خواهند کرد و ما اجازه شرکت هیچ نیروی نظامی خارجی و عربی را در عملیات موصل نمی‌دهیم.

العامری تصریح کرد: این عملیات آسان نخواهد بود چرا که خانواده‌های زیادی در نینوا هستند و این مساله باعث نگرانی است که داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

وی بار دیگر مخالفت قاطع خود را با حضور نیروهای خارجی در عراق به خصوص ترکیه اعلام کرد.

همچنین سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در دیدار با سفیر انگلیس بر اهمیت تلاش‌های بین‌المللی برای تسریع در عملیات موصل تاکید کرد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ارشد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
جالبه همشون باانگلیس گفتگو می کنند شایدشیعه انگلیسی باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار