امروز علما،هیئت های عزاداری و مداحان اهل بیت(ع) رسالت مهمی را بر عهده دارند که بايد به آنها توجه کنند
کد خبر: ۳۰۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 03 October 2016
به گزراش خبرنگار  تابناک آذربايجان غربي از خوي، حجت الاسلام شکوری در همایش میثاق بزرگ عاشوراییان که متشکل از صد ها نفر از روحانیان،مداحان ،رؤسای هیئت های عزاداری و جمعی از مسئولان تشکیل شده بود طی سخنانی اظهار داشت :امروز علمای بزرگوار ،هیئت های عزاداری و مداحان محترم اهل بیت(ع) چند رسالت مهمی را بر عهده دارند  بايد به آنها توجه کنند.

سيد رضي شکوري بااشاره به رسالت هاي مهمم علما ، هيئت هاي مذهبي ومداحان گفت:تبیین فلسفه حماسه عاشورا در سخنرانی ها و محتوای مداحی ها و شعارهای عزاداری ،توجه جدی به شبهات مطرح شده در زمینه عزاداری ها و بیان مصائب اهل بیت(ع) که نوعاً از ناحیه وهابیان عربستان سعودی با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای مطرح می شود،عنایت ویژه به موضوع نفاق افکنی های شیعیان انگلیسی که روز به روز تلاش می کنند برای خودشان در جامعه جایگاه باز کنند ،احساس مسئولیت و نشان دادن حساسیت ویژه به نصایح و مطالبات ولی امر مسلمین در زمینه عزاداری ها ،مداحی ها و سخنرانی ها ازجمله رسالت هاي مهم علما ، هيئت هاي مذهبي ومداحان است.

وي ادامه داداحساس وظیفه و تکلیف شرعی در جهت جذب جوانان به مساجد از طریق غنا بخشیدن به برنامه های مساجد و محتوای سخنرانی ها و عزاداری هانيز از جمله رسالت هاي ديگر آنها مي باشد.

حجت الاسلام شکوری دربخشي از سخنان خود خطاب به نوحه خوانان و مداحان اظهار داشت: چند سال قبل اینجانب موضوع آموزش مداحی و تشکیل کتابخانه تخصصی رادر این زمینه اشاره کردم ولي متاسفانه متوليان امور موضوع را جدی نگرفتند و با بعضی از برنامه های سست مساله رو لوث کردند.

وي تصريح کرد: هدف من از آموزش مداحی یک موضوع گسترده بود که لازم بود یک نفر متخصص در تاریخ و مقتل شناس در زمینه محتوای مقاتل کلاسهایی را تشکیل دهد همچنین دو نفر متخصص در ادبیات فارسی و ادبیات عرب در حد سطح دکتری کلاسهایی را در این زمینه تشکیل دهد و همچنین مداحانی که بصورت تخصصی مداحی می کنند در زمینه صوت و آهنگ مسائلی را مطرح کنند.


وی در پایان بااشاره به اينکه اين موضوع بايد از ناحیه مداحان جدی گرفته شود گفت: با توجه به استعداد سرشار جوانان مداح خویی و داشتن زمینه های لازم امیدوارم این کلاسها هر چه زودتر تشکیل گردد.

خبرنگار:ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار