تابناک تهران - نمیدانیم دیگر چقدر باید بنویسیم... چقدر از مشکلات بنویسیم و گوش شنوا نداشته باشیم... از پرند نوشتن دیگر تکراری شده اما انگار تنها نام پرند است که تکراریست و مشکلاتش هرروز جدیدتر میشود... اینبار از مهر مینویسیم... از بی مهری مسکن مهر ....
کد خبر: ۳۰۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵ 02 October 2016
انگار قرار است ساکنین پایتخت مسکن مهر  ایران هم چنان بی مهر باشند ... اینبار حتی ماه مهر هم از آنها دریغ شده، زمین و زمان دست به دست هم دادند تا مهرنشینان ما بی مهر باشند... پاییز که می شود، بوی ماه مهر را می توان در کوچه پس کوچه های شهر احساس کرد؛ اما ظاهرا شهرهایی که نام مسکن مهر را با خود یدک میکشند از این بو هم محروم شدند!!!!!!
 
مناطق مرکزی شهر جدید پرند را شاید بتوان منطقه مرفه نشین آن دانست. اگرچه هنوز هم برای رسیدن به یک شهر مدرن راه زیادی در پیش دارد اما حداقل، دانش آموزانش از نبود مدرسه رنج نمی برند و مجبور نیستند کیلومترها را برای رسیدن به دبستان و دبیرستان طی کنند. نقطه مقابل اما فازهای جدید یا همان فازهای مربوط به مسکن مهر است. در فاز 5 و شش، ساکنین از دایر نشدن دبیرستان گلایه دارند و اینکه بچه ها مجبورند برای درس خواندن به فازهای قدیمی شهر بروند.
مهرنشینان بی مهر
 
بیشترین مشکلات اما در فاز پنج و شش است. خیابان‌های سوت و کوری که حکایت از شهری خالی از سکنه دارد. انبوهی از خانه‌های نیمه‌کاره در کنار هم تصویری شبیه به شهر مردگان در ذهن القا می‌کند. رانندگی‌کردن در خیابان‌های فاز 5 آنهم در دل ظهر کمی ترسناک است چه رسد به اینکه بخواهی کودکت را راهی مدرسه کنی و دل نگران بمانی تا به خانه برسد. یا اینکه هزینه ای قابل توجه بر خود هموار کنی و با سرویس به محل درس برود که این هزینه ها را چه به مردم محروم این مناطق.
 
به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، کمبود مدرسه در این مناطق باعث شده تا تعداد دانش آموزان در کلاس های درس طرح های مسکن مهر از میانگین کشوری نیز بالاتر رفته و به مرز 36 نفر برسد تا جائیکه اگر خانواده ها به صورت کامل در طرح های مسکن مهر استان تهران ساکن شوند، شاهد مشکلات جدی برای تامین مدارس خواهیم بود.

وی بیشترین مشکل را مربوط به طرح های مسکن مهر پرند، پردیس، رودهن، رباط کریم، ملارد، پاکدشت و فیروزکوه می داند و معتقد است: در طرح های مسکن مهر هم مدارس ابتدایی و هم مدارس دوره اول و دوم متوسطه کمبود داریم.
 
به گفته ورناصری اعتبارات سالجاری سازمان نوسازی مدارس، تنها کفاف تکمیل 20 مدرسه را در شهرهای مذکور می دهد که البته جوابگوی نیاز دانش آموزان نخواهد بود.

اما این تمام ماجرا نیست ... ای کاش تنها مسائل مالی دلیل بر این مشکلات باشد، اینبار هم مشکل اصلی بی تدبیری است.... مدرسه های آماده اما بدون دانش آموز و از آنسو مناطقی درگیر با مشکل کمبود مدرسه.
 
می گویند در فاز 4 مسکن مهر پرند، تعدادی مدرسه آماده بهره برداری و حضور دانش آموزان است، حتی تعدادی از آنها در دهه فجر سال قبل و تعدادی نیز در هفته دولت امسال افتتاح شده اند اما خبری از تحویل آنها به آموزش و پرورش و تحصیل دانش آموزان در آنها نیست.
 
آماده بودن یک مدرسه و خالی بودن آن در منطقه ای که خانه هایش هنوز برای سکونت آماده نیست ، آنهم در شرایطی که در مناطق دیگر پرند دانش آموزان از کمبود مدرسه رنج می برند، بسیار عجیب به نظر می رسد. عجیب ولی واقعی.... البته این روزها، این بی تدبیری ها دیگر عادی شده...

کلاس های خالی مدرسه در یک طرف شهر و کلاس های  شلوغ و بدون امکانات در طرف دیگر شهرغربتی عجیب و پر از سؤال به خیابان های سوت و کور مسکن مهر داده است. حکایتی ادامه دار از غفلت و بی توجهی مسئولان که اینبار بوی ماه مهر را هم از مهرنشنیان دریغ کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار