معاون وزیر راه و شهرسازی در اصفهان:
تابناک: معاون وزیر راه و شهرسازی به لزوم تأسیس خانه معماری از سوی مسئولان در اصفهان اشاره کرد و گفت: خانه معماری اثری فاخر در اصفهان است.
کد خبر: ۳۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 03 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، محمد سعید ایزدی در همایش روز معمار که در اتاق صنعت، معدن، بازرگانی و کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: جای خالی شبکه‌ای گروهی از معماران در اصفهان مشهود است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه روز به روز در شهرها با 3 فقر شهری، درآمدی و کیفیت ساختمانی مواجه هستیم، افزود: اکنون 495 شهر کشور از این 3 فقر آسیب‌زا رنج می‌برند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کاهش تحمل ساختمان‌ها در مقابل کوچک‌ترین سوانح و عدم ایمنی سبب مشکلات بسیاری در شهرها شده است.

وی با اشاره به اینکه یک‌سوم جمعیت مشهد در حاشیه شهر سکونت دارند، تصریح کرد: حاشیه‌نشینان با پائین‌ترین وضعیت خدمات و امکانات زندگی کرده، و خشونت‌های حاشیه‌نشینی و حمله‌های فرودست در برخی از شهرها غیر‌قابل باور است. این مشکلات کوچک نبوده و ارقام حاشیه‌نشینی در شهرها در حال گسترش است.

ایزدی با بیان اینکه بافت‌های حاشیه‌نشینی در شهرها در حال تولید است، گفت: نوساخته‌ها و فرسوده‌سازی‌ها در گوشه و کنار شهرها به این موضوع کمک کرده، و دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط باید از موازی‌کاری و فعالیت‌های بین‌بخشی در این زمینه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: عدم برخورداری از تجربیات کافی و اجرای برنامه‌هایی ناهماهنگ اصفهان را با معضلات شهری رو به رو می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: جریان‌سازی برای بازسازی حیات شهری ضروری بوده و دولتمردان و مدیران شهری باید در این عرصه وارد شوند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که به دولت‌ها وابسته باشیم، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم، بیان کرد: تقویت نهادهای صنعتی و گروه‌هایی که می‌توانند جریان‌ساز باشند، در این زمینه بسیار مؤثر هستند.

ایزدی با اشاره به اینکه جامعه معماری کشور مؤثرترین و کارآمد‌ترین نهاد برای حفاظت از آثار تاریخی بوده، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند از معدود آثار تاریخی و ارزشمند صنعت ایران حفاظت و از تخریب‌ها جلوگیری کند.

وی به کارخانه ریسباف اصفهان و تبدیل آن به قطب فرهنگی برای مردم اصفهان اشاره کرد و افزود: با تلاش اصحاب رسانه، مالک این اثر فاخر تاریخی به مذاکره آمده و مباحث کارشناسی آن برای تبدیل به اثری فرهنگی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با یک جریان‌سازی باید از ساختمان‌های ارزشمند برای توسعه فضاسازی شهری استفاده کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار