مرحله دوم جشن عاطفه ها همزمان با سراسر کشور با استقرار یک هزار و 240 پایگاه جمع آوری کمک های دانش آموزان روز شنبه در مدارس استان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 01 October 2016
به گزارش تابناک یزد،نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در مراسمی که به همین مناسبت در دبیرستان دوره اول شهید صدوقی شهر یزد برپا شد گفت: جشن عاطفه ها علاوه بر انجام کار نیک، باعث شادی نیازمندان می شود.
آیت الله محمد رضا ناصری افزود: باید همه به مستمندان کمک کنیم و نیاز های آنها را برطرف نماییم.
وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست اظهار داشت: معلمان کار تعلیم و پرورش فرزندان این کشور را بر عهده دارند و با آن دنیا و آخرت خود را تضمین می کنند.
امام جمعه یزد بر تربیت دینی دانش آموزان تاکید و افزود: تعلیم و تربیت باید با تزکیه نفس همراه باشد.
مدیر کل کمیته امداد استان هم گفت: امسال در نحوه برگزاری جشن عاطفه ها تغییراتی لحاظ شده و این جشن در دو مرحله شهریورماه تا قبل از بازگشایی مدارس و 10 مهرماه در مدارس استان برگزار شد.
محسن علیزاده افزود: در مرحله نخست 460 صندوق جمع آوری کمک های جشن عاطفه ها در فروشگاه های زنجیره ای، پمپ بنزین ها، پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن، پلیس راه، بازارچه های محلی و نمایشگاه ها برای جمع آوری کمک های مردمی دایر شده بود.
وی میزان کمکهای مردمی در مرحله اول این جشن را 500 میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: هدف از برپایی جشن عاطفه ها حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری است .
وی تصریح کرد:کمک های جمع آوری شده در مدارس ، در بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می شود.
علیزاده بابیان اینکه استفاده از روش های نوین و الکترونیکی هم برای جمع آوری وجوه جشن عاطفه ها در نظر گرفته شده، افزود: مردم خداجوی استان می توانند با شماره گیری آنی پرداخت کمیته امداد#1*8877* با تلفن همراه و با وارد کردن مبلغ و کد استان یا شهرستان در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
وی گفت: هم اکنون حدود چهار هزار دانش آموز و یک هزار و 200 دانشجوی از خدمات مختلف فرهنگی این نهاد استفاده می کنند و افزون بر 10 میلیارد ریال در پنج ماهه نخست امسال در این بخش هزینه شده است.
مردم استان یزد در سال گذشته چهار میلیارد و 900 میلیون ریال در جشن عاطفه ها کمک کردند.
هم اکنون 52 هزار نفر از جمعیت استان یزد در قالب 27 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
امسال 227 هزار و 140 دانش اموز در یکهزار و 928 مدرسه استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار