در شرایطی که مردم بسیاری در این تفکر بسر می برند که غریب به اتفاق مرغ های موجود در بازار هورمونی است و مرغ بدون هورمون را فقط می توان از برخی بازارها تهیه کرد، اتفاقی نادر در نمایشگاه بین المللی دام و طیور مشهد رخ داد که این تفکر را نقض کرد.
کد خبر: ۳۰۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 01 October 2016
حسین ضیائیان، فعال حوزه دام و طیور یکی از غرفه داران حاضر در دوازدهمین نمایشگاه دام و طیور مشهد در گفتگو با تابناک رضوی، اظهار کرد: در جهت حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با طرحی دیگر در نمایشگاه حضور پیدا کردیم و جوجه های یک روزه و دو روزه را به صورت رایگان به مراجعه کنندگان عرضه کردیم.

ضیائیان هدف از این نوع عرضه را نوعی راستی آزمایی خواند و گفت: در سالهای اخیر، شایعاتی گریبان صنعت مرغ را گرفت که ورشکستگی مرغداران بسیاری را دربرداشت.

وی افزود: شایعاتی که از وجود هورمون در مرغ های موجود در بازار خبر می داد ولی در حقیقت استفاده از هورمون، هزینه فراوانی دارد و درشرایط کنونی بازار، به هیچ وجه صرفه اقتصادی ندارد و این تبلیغات منفی علیه گوشت سفید، توسط دلالان و وارد کنندگان صورت گرفته و خواسته یا ناخواسته، این صنعت بزرگ را که اشتغال زایی بزرگی نیز ایجاد کرده است، به سمت ورشکستگی سوق داده اند.

ضیائیان ادامه داد: شماره تماس و اطلاعات افرادی که جوجه رایگان دریافت کردند، ثبت کردیم و پس از 60 روز (مدت زمانی که جوجه در مرغداری به وزن طبیعی می رسد)، با آنها تماس گرفته و وزن جوجه ها را کنترل می کنیم.

ضیائیان با بیان اینکه واکسن و غذای مورد نیاز جوجه ها بر عهده دریافت کننده است، گفت: برای اینکه شائبه ای پیش نیاید، هیچ واکسنی به جوجه ها تزریق نشده و با این روش به مردم اثبات خواهد شد که جوجه ای که در اختیارشان است با همان مدت زمان 60روز ، به همان وزنی خواهد رسید که در مرغداری ها می رسد.

وی در خصوص تخم مرغ های غنی شده گفت: رنگدانه هایی که در زرده تخم مرغ ها استفاده می شود، کیفیت غذایی آنها را بالا نمی برد و ابن موضوع نباید با تخم مرغ های غنی شده دارای ویتامین های امگا 3 یا امگا 6 تلفیق شود.

ضیائیان با بیان اینکه 90درصد مرغداران، از مواد اولیه وارداتی استفاده می کنند، اظهار کرد: مواد اولیه وارداتی، قیمت تمام شده را بالا می برد و در ماه های اخیر مرغداران بهای سنگینی بابت این موضوع پرداخت کردند. در حالیکه قیمت تمام شده شان، 6500 تومان بود، مرغ را با قیمت 5500 به فروش رساندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار