کد خبر: ۳۰۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 29 September 2016
 مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینکه شاخص‌های مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان در یزد افزایش یابد، گفت: زمینه حضور و فعالیت بیشتر معلولان در جامعه فراهم شود. مجید جوادیان‌زاده ‌در همایش عصای سفید استان یزد اظهار داشت: گلایه‌ای که برخی از نابینایان دارند، این است که شهروندان با نحوه برخورد با نابینایان آشنا نیستند.

وی با طرح این سوال که جقدر به مردم آموزش برخورد با معلولان انجام شده، گفت: ایراد از مردم نیست بلکه ایراد از مراکز آموزشی و فرهنگی ماست که فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه را انجام نداده‌اند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد تصریح کرد: تمام افراد جامعه از نابینایان، مسئولان، رسانه‌ها و مردم باید دست به دست هم دهند و فضای زندگی معلولان به ویژه نابینایان را بهتر کنند.

جوادیان‌زاده با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه در کشورهای پیشرفته میزان مناسب‌سازی و سهولت در زندگی معلولان است، تصریح کرد: اگر دولت کمکی به این موضوع انجام دهد هم به معلولان کمک کرده و هم شاخص‌های توسعه کشور را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه باید فضای مناسب برای زندگی و حضور در جامعه معلولان فراهم شود، عنوان کرد: جامعه نابینایان استان یزد افتخارات زیادی برای استان کسب کرده‌اند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد با تاکید بر اینکه معلولان در زمینه‌های مختلف دارای استعدادهای بالایی هستند که باید از این ظرفیتها به خوبی بهره برد، گفت: در صورتی که فضای جامعه و امکانات مناسب برای زندگی و حضور آنها در جامعه فراهم شود، می‌توان از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو ممکن بهره گرفت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار