کد خبر: ۲۹۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 21 September 2016


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سه اصل معیشت، منزلت و هویت برای معلمان گفت: این سه محور اصلی در دستور کار وزارتخانه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی‌اصغر فانی ظهر امروز در نشستی با معلمان البرزی که در مدرسه فاطمه الزهرا(س) کرج برگزار شد، اظهار داشت: توجه به رفع مشکلات معلمان یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: رفع دغدغه‌های معلمان باید به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسؤولان قرار گیرد و لازم است تا از معلمان به عنوان سرمایه‌های اصلی در نظام تعلیم و تربیت حمایت کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه معلمان به عنوان گروهی مرجع نخستین رتبه اعتماد اجتماعی را کسب کرده‌اند، افزود: معلمان سرمایه‌های بزرگی محسوب می‌شوند که لازم است تا رفع دغدغه‌های آنها در دستور کار ویژه قرار گیرد.

فانی در ادامه سخنان خود به افزایش کمک‌های خیرین مدرسه‌سازی اشاره کرد و بیان داشت: طی سه سال گذشته رقم کمک خیرین به 750 میلیارد تومان رسید که هم‌اکنون نیز این مهم بیش از 1.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: هم‌اکنون نیز بودجه آموزش و پرورش دو برابر شده است.

فانی با اشاره به اینکه سه محور اصلی معیشت، منزلت و هویت برای معلمان در دستور کار وزارتخانه است، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون میانگین حقوق معلمان با رشد مناسبی روبه‌رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان نیز باید توقعات خود را در حد امکانات آموزش و پرورش ببینند، افزود: مردم اعتماد کاملی به آموزش و پرورش دارند، بنابراین ما نیز باید در ارتقای علم و تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور اقدامات لازم را انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این زمینه وزیر به تنهایی نمی‌تواند ورود کند و تنهایی قادر به تصمیم‌گیری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار