کد خبر: ۲۹۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 20 September 2016


مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که زنگ سال تحصیلی جدید در31 شهریور و 3 مهرماه توسط وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان نواخته می شود.

خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال جشن شکوفه ها و غنچه ها در روز چهارشنبه 31 شهریور ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در کرج برگزار می شود.

وی اظهارکرد: آیین جشن متمرکز کشوری غنچه ها و شکوفه های مدارس از ساعت 7:30 صبح روز چهارشنبه در دبستان فاطمه الزهرا (س) واقع در مهرشهر کرج با حضور وزریرآموزش و پرورش و مسوولان استانی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در 31 شهریور ماه این جشن برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی برگزار می شود خاطرنشان شد:42 هزار کلاس اولی و 20 هزار نو آموز پیش دبستانی در سال تحصیلی 96-95 به جمع خانواده آموزش و پرورش در البرز اضافه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید برای سایر پایه های تحصیلی در مدارس کشور پرداخت و یادآور شد: به دلیل اینکه اول مهرماه پنجشنبه است ، آیین بازگشایی مدارس با حضور مدیران کشوری ، استانی ، خانواده معظم شهدا، خیرین مدرسه ساز ، دانش آموز و اولیاء روز شنبه در ایران اسلامی برگزار می شود.

ساکی گفت: آیین متمرکز استانی بازگشایی مدارس البرز نیز در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولان استانی انجام می شود.

وی از ماه مهر به عنوان سرآغاز فصل تربیت ، علم آموزی و معرفت در نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی نام برد و اظهار کرد: زنگ سال تحصیلی 96-95 در این استان همزمان با افتتاح آموزشگاه مهدیه واقع در رجایی شهر کرج نواخته می شود.

مدیر کل آموزش پرورش البرز ادامه داد: در سال تحصیلی جدید 89 هزار در دوره متوسطه اول و 43 هزار در دوره متوسطه دوم وارد کلاس های درس مدارس این استان می شوند.

وی در پایان به آغاز هفته دفاع مقدس و حماسه آفرینی ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دانش آموزان و معلمان البرزی همگام و هم صدا با سایر فعالان سنگر علم و دانش در ایران اسلامی بار دیگر با امام راحل و شهدای گرانقدر عهدی دوباره می بندند.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار