نخستین شعبه صندوق قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با نام «امداد ولایت» امروز در خیابان مالک اشتر افتتاح شد.
کد خبر: ۲۹۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 19 September 2016
آیین افتتاح نخستین شعبه صندوق قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با حضور مدیرکل امداد استان و هیات همراه در خیابان مالک اشتر افتتاح شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: صندوق قرض الحسنه امداد با هدف تبیین و ترویج سنت قرض الحسنه با رویکرد جلب مشارکت و جذب سپرده و کمک های مردمی و همچنین کاهش بوروکراسی اداری به منظور سهولت در دریافت وام برای مددجویان و نیازمندان تحت پوشش راه اندازی شد.

مدیرکل امداد استان تهران با اشاره با اینکه سرمایه اولیه این صندق هزار میلیارد ریال با مجوز ایجاد 50 شعبه در سراسر کشور است، اظهار کرد: این صندوق با تامین سرمایه در گردش 750 میلیارد ریال آماده ارائه تسهیلات مالی به افراد نیازمند است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده 80 درصد تسهیلات مالی این صندوق به مددجویان نیازمند تحت پوشش این نهاد و 20 درصد نیز به نیازمندان غیر پوشش در نظر گرفته شده است.

ولیئی در مورد شرایط اعطای تسهیلات به مددجویان گفت: سقف وام پرداختی برای وام کارگشایی 50 میلیون ریال و برای وام اشتغال و خودکفایی 300 میلیون ریال خواهد بود.

ولیئی با اشاره به اینکه در حال حاضر سقف وام های پرداختی به متقاضیان 50 میلیون ریال است، افزود: منابع مالی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از محل اقساط بازپرداخت شده، اعتبارات امدادی و دولتی تامین می شود.

وی گفت: این تسهیلات به مددجویان و متقاضیان واجد شرایط بعد از افتتاح حساب و درخواست وام به مدت 24 تا 72 ساعت پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کارمزد وام های ارائه شده سه درصد است، افزود: این صندوق بر اساس اساسنامه کمیته امداد و برای ارائه وام کارگشایی به جامعه هدف این نهاد راه اندازی شده و در صورت تایید هیات امنای کمیته امداد کارمزد بانکی آن نیز حذف خواهد شد.

ولیئی با اشاره به راه اندازی پنج شعبه صندوق قرضه الحسنه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران افزود: به زودی دومین شعبه با نام فرجام در خیابان فرجام (میدان رسالت) افتتاح و سه شعبه دیگر نیز تا پیش از پایان سال راه اندازی می شود.

وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی مختلف و مردم خیر استان با سپرده گذاری و افتتاح حساب در این صندوق می توانند در ارائه وام قرض الحسنه به افراد نیازمند شریک شوند.

ولیئی با بیان اینکه سپرده گذاران می توانند با اعتماد به این صندوق به افراد نیازمند تسهیلاتی پرداخت کنند، تصریح کرد: افراد نیکوکار می توانند پس از سپرده گذاری، فرد نیازمند به وام را به صندوق معرفی و پس از تشخیص مدیران، صندوق قرض الحسنه به عنوان کارگزار وام مورد نظر را به درخواست کننده پرداخت کند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار