کد خبر: ۲۹۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 18 September 2016


رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: اعتبار طرح‌های آبخیزداری البرز 270 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ خداکرم جلالی ظهر امروز در نشست با استاندار البرز و مسؤولان استانی اظهار کرد: توجه به استان البرز و توسعه طرح‌های آبخیزداری به دلیل شرایط خاص یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که انجام شده است.

وی ادامه داد: از دو هزار میلیارد ریال اعتبار اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور، 270 میلیارد ریال برای استان البرز در نظر گرفته شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه این اعتبار از محل بودجه سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافته است،‌ خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود لذا با تسریع در اختصاص این اعتبارات امیدواریم طرح‌های آبخیزداری نیز هر چه سریع‌تر در استان‌های مختلف کشور اجرایی شود.

جلالی تأکید کرد: البته با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مناطق حساس و بحرانی نیز تخصیص بودجه‌های لازم در نظر گرفته شده است و اختصاص این بودجه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی به طرح دامنه جنوبی البرز اشاره کرد و افزود: این طرح نیز مورد توجه و اهتمام مقام معظم رهبری قرار دارد، لذا امسال 110 میلیارد ریال برای استان البرز اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه اولویت اجرای طرح دامنه جنوبی البرز از طریق بسیج سازندگی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: طرح دامنه جنوبی البرز از طریق بسیج سازندگی صورت می‌گیرد و می‌تواند تأثیرات بسیاری را در عملیاتی کردت اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

جلالی به اجرای طرح کمربند سبز در استان البرز اشاره کرد و ادامه داد: این طرح نیز باید توسط استانداری صورت گیرد و به منظور جلوگیری از هرگونه شایعه زمین‌خواری این اراضی در اختیار مراکز عمومی قرار گیرد.

به گفته این مسؤول، اجرای طرحی مانند کمربند سبز می‌تواند چشم‌انداز خوبی در زمینه توسعه فضاهای سبز برای استان محسوب شود.

وی همچنین به اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در دو سال گذشته اجرایی شد و با کاشت درختانی که صرفه اقتصادی و عمر طولانی دارند این فضا نیز ایجاد شد.

این مسؤول افزود: تاکنون 17 گونه گیاهی مقاوم شناسایی شده است که ضمن کارکرد اکولوژیک از لحاظ حفظ آب و خاک و تعادل اکوسیستم و ثمردهی موثر است.

*البرز درگیر پدیده گرد و غبار است

جلالی در ادامه سخنان خود همچنین به پدیده گرد و غبار اشاره کرد و گفت: استان البرز جزو استان‌هایی است که درگیر پدیده گرد و غبار است لذا باید تمهیدات لازم برای این استان اندیشیده شود.

وی افزود: استان تهران و قزوین نیز با این پدیده درگیر هستند.

جلالی با اشاره به وجود 150 هزار هکتار بیابان که سه استان البرز، تهران و قزوین را محاصره کرده است، خاطرنشان کرد: وجود این بیابان 150 هزار هکتاری سبب بروز پدیده گرد و غبار در این سه استان شده است.

وی بر توسعه فضاهای سبز،‌ نهالستان‌ها و ایجاد طرح‌های کاشت نهال و درخت تأکید کرد و گفت: نهالستان 140 هکتاری محمدشهر که بخشی از آن در اختیار شهرداری قرار دارد می‌تواند به رشد و توسعه در زمینه کاشت نهال دست پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار