کد خبر: ۲۹۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 18 September 2016


شهردار کرج گفت: از زمان تحویل نهالستان محمدشهر به شهرداری کرج، یک میلیون اصله نهال در این نهالستان تولید شده است.

به گزارش ایرنا، علی ترکاشوند روز یکشنبه در نشستی که با حضور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و تعدادی از مسئولین استانی در سالن حوزه استانداری البرز برگزار شد، افزود: این نهالستان از حدود 2 سال گذشته از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری برای بهره وری در اختیار شهرداری کرج قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: از زمان تحویل این نهالستان به شهرداری، کش و قوس های فراوانی به وجود آمده که اگر اینچنین نبود تا کنون می توانستیم 2 میلیون اصله نهال تولید کنیم.

***نهالستان، میراثی برای کشور است

وی با اشاره به اینکه نهالستان، میراثی گرانبها برای کشور است، گفت: بایستی در جهت حفظ این نهالستان تلاش کنیم.

ترکاشوند ادامه داد: اکنون در شرایطی هستیم که 85 درصد صنعت ساخت و ساز متوقف شده و با این شرایط باید به سوی یکسری فعالیت های جایگزین برویم که می توان به تولید نهال برای مردم و توسعه فضای سبز اشاره کرد.

وی به کیفیت بالای خاک این نهالستان اشاره کرد و افزود: کیفیت خاک این نهالستان به قدری بالاست که نهال که عمر 6 ماهه دارد رشد آن به قدر یک نهال سه ساله است.

***کاشت 240 هزار اصله نهال در سیجان

شهردار کرج با اشاره به سیل سیجان در سال گذشته ، گفت: اکنون که در بدترین شرایط آب و هوایی به سر می بریم و در شرایطی که اگر آن بارندگی 10 دقیقه بیشتر ادامه می یافت بسیاری از مناطق کرج نیز زیرگل و لای مدفون می شد، توانستیم 240 هزار اصله نهال را در آن منطقه بکاریم.

وی اظهار داشت: در توافق نامه ای که با پردیس کشاورزی و منابع طبیعی منعقد شد، مقرر شد تا پردیس کشاورزی گونه های مثمر را برای ارتفاعات برای کشت در هزار هکتار تولید کند.

وی گفت: تا پایان سال جاری 140 میلیارد ریال برای کاشت نهال در 400 هکتار تامین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار