کد خبر: ۲۹۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 18 September 2016


مدیرکل منابع طبیعی استان البرز از اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مربوط به اجرای توسعه پروژه‌های آبخیزداری در تپه نورالشهدا و عظیمیه کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حامد فرضی در نشست استاندار البرز رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آخیزداری کشور که ظهر امروز در سالن جلسات شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه منابع طبیعی استان البرز دارای 2 مجموعه است اظهار داشت: این 2 مجموعه شامل پارک جهان‌نما و نهالستان برزگ کرج است.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه نهالستان کرج به عنوان یک برند در تولید نهال در کل کشور مطرح است، افزود: این نهالستان در 3 سال اخیر در اختیار شهرداری قرار داده شده است و شهرداری با وجود کمبود منابع آب، سعی بسیاری برای تولید نهال در آن انجام داده است.

وی با اشاره به بحث حوزه آبخیز شهری کرج، گفت: شهر کرج در صنوات گذشته توسعه زیادی داشته است و خیلی از مسیرها به دلایل مختلف جهت توسعه شهر بسته شده است اما این امر نافی مسئولیت اداره کل منابع طبیعی در راستای اجرای پروژه‌های آبخیز داری نشده است.

فرضی با بیان اینکه اخیرا در شهردرای کرج و اداره کل منابع طبیعی البرز 300 میلیون تومان اعتبار مربوط به اجرای توسعه پروژه‌های آبخیزداری در تپه نورالشهدا و عظیمیه کرج منعقد شده است، ادامه داد: این امر در دست اجرا قرار دارد که با هماهنگی با شهردار کرج قرار شد این اعتبارات تا یک میلیارد تومان توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری در زمان پیک سیلاب برای شهر کرج از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: در راستای بحث ریزگردها که چالش جدی به ویژه برای خود شهر کرج و شهرهای اطراف است، رایزنی‌هایی با شهرداری برای تامین اعتبارات صورت گرفته است.

فرضی با بیان اینکه سال گذشته برای منابع طبیعی سال بسیار سختی بوده است، افزود: علی رغم اینکه ما هیچ گونه اعتباری نداشتیم، از مجموعه 200 هزار دام مازادی که به استان وارد می‌شد ‌ 60 هزار دام اجازه ورود به استان را پیدا نکردند.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر مراتع خوبی در استان البرز وجود دارد، ادامه داد: 2 سد بزرگ کرج و طالقان در البرز وجود دارد که متاسفانه تامین کننده آب کلانشهر بزرگ تهران، قزوین و قسمتی از کرج است اما هیچ گونه اعتباری برای پروژه‌های آبخیز داری از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته نمی‌شود و اعتبارات خیلی قطره چکانی است.

وی با بیان اینکه استان البرز دارای معضلات بسیاری به ویژه در زمینه فرسایش خاک است، افزود: البرز دارای 13.5 تن در هکتار فرسایش خاک است و نیازمند نگاهی ویژه در خصوص منابع اعتباری از محل اعتبارات ملی به حوزه آبخیزداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار