معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اخذ مجوز چهار هزار نفر در اورژانس کشور و افزایش 2400 آمبولانس به ناوگان اورژانس خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 18 September 2016
محمد آقاجانی روز یکشنبه در مراسم چهل و یکمین سالگرد تاسیس اورژانس در سالن همایش های رازی از برنامه های جدید وزارت بهداشت برای توسعه و ارتقای اورژانس کشور خبر داد.
وی گفت: 2400 آمبولانس جدید به تعداد سه هزار آمبولانس موجود اورژانس کشور اضافه می شود و این یک تغییر و ارتقای بی نظیر است.

** مجوز استخدام چهار هزار نیروی جدید در اورژانس
 
آقاجانی ادامه داد: مجوز استخدام و جذب چهار هزار نیروی جدید در اورژانس از دولت اخذ شده است که 400 نفر آنها برای مرکز اورژانس تهران است .
وی ادامه داد: یکی از مشکلات نیروهای اورژانس وضعیت نامناسب 380 کانکس پایگاه اورژانس است که در این پایگاهها نیروهای اورژانس از حشرات و حیوانات موذی در امان نیستند، برای رفع این مشکل در بودجه سال 96 حدود 760 میلیارد ریال پیش بینی می شود که تمام این پایگاهها به پایگاه ثابت با شرایط مطلوب تبدیل می شوند.
آقاجانی اضافه کرد: برای ارتقای سیستم ارتباطی نیز سیستم ارتباط دیجیتال در تهران، مشهد، آبادان و دزفول راه اندازی شده و امیدواریم سال آینده در کل کشور گسترش یابد.
وی اضافه کرد:تاکتون 21 پایگاه اورژانس هوایی در کشور تاسیس شده که در یکسال گذشته 5 هزار مجروح را منتقل کردند که اگر نبودند بسیاری از این بیماران و مجروحان فوت می کردند.
وی از اضافه شدن هفت پایگاه اورژانس هوایی جدید خبر داد و گفت: کشور برای پوشش مناسب خدمات اورژانس به 44 پایگاه اورژانس هوایی نیاز دارد.
آقاجانی افزود: طی 10 سال گذشته 300 درصد به تعداد ماموریت های سالانه اورژانس اضافه شده است.
وی گفت: سال 84 از هر 10 مصدوم و بیمار اورژانسی یک نفر فوت می کرد ولی امروز در سال 95 از هر 19 بیمار اورژانسی یکی فوت می کند که این پیشرفت حاصل تلاش نیروهای اورژانس و همکاری پلیس، وزارت راه و صنعت خودرو است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار