کد خبر: ۲۹۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 15 September 2016


معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار البرز گفت: افزایش طول مسیر آزادراه همت – کرج از 13.5 کیلومتر به 20 کیلومتر و تاکید بر حل مشکلات این آزادراه از سوی هیات وزیران، می تواند راهگشای تکمیل هرچه سریع تر این آزادراه باشد.

هیربد معصومی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با ساخت این بزرگراه بخش قابل توجهی از ترافیک بزرگراه تهران - کرج کاسته می شود ضمن آنکه مسیری مناسب برای تردد مسافران شمال کشور از طریق جاده چالوس و بزرگراه تهران - کرج - قزوین است.

وی ادامه داد: منابع مالی لازم برای ساخت آزادراه، تصرف اراضی مسیر از محل فروش اوراق مشارکت و بخش خصوصی تامین شده و تمهیدات لازم دراین زمینه پیش بینی شده است.

معصومی گفت: قرار است ادامه اتوبان همت به دوشاخه تقسیم شود که شاخه ای از آن به انبار نفت در جنوب کرج و شاخه دیگر به سمت بیلقان برود تا به کنار گذرشمالی کرج متصل شود.

معاون عمرانی استاندار البرز خاطرنشان کرد:سهم اعتباری دولت برای اتمام پروژه ادامه همت 70 درصد و بخش خصوصی 30 درصد است.

وی اضافه کرد: اعتبارات کمربند جنوبی که وجود آن در کرج ضروری است، بطور کامل از محل بخش خصوصی تامین می شود.

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، مقرر کرد که طول آزاد راه همت – کرج از 13.5 کیلومتر به 20 کیلومتر افزایش یافته و سهم سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی از 50 به 70 درصد افزایش یابد.

در این جلسه همچنین مقرر شد که منابع مالی لازم برای احداث آزادراه، تاسیسات جانبی خاص و تصرف اراضی مسیر از محل فروش اوراق مشارکت و سایر منابع تأمین و در مدت اجرا متناسب با پیشرفت کار به حساب مشترک میان وزارت راه و شرکت اجراکننده واریز شود.

عملیات ساخت بزرگراه شمالی کرج نیز در ادامه بزرگراه شهدای البرز(شهید همت ) به مسافت 17 کیلومتر نیمه مرداد ماه سال جاری آغاز شد.

با ساخت این بزرگراه بخش قابل توجهی از ترافیک بزرگراه تهران - کرج کاسته می شود ضمن آنکه مسیری مناسب برای تردد مسافران شمال کشور (جاده چالوس ) و بزرگراه تهران - کرج - قزوین است.

بزرگراه شمالی کرج در انتها به آزاد راه کرج - قزوین متصل می شود.

قرار است این پروژه در مدت سه سال و با هزینه 10 هزار میلیارد ریال توسط شهرداری کرج و با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود.

اکنون نیم درصد راه های کشور در استان البرز قرار دارد درحالیکه 18 درصد ترافیک کشور مربوط به راه های این است.

طبق پیش بینی کارشناسان ، با احداث بزرگراه شمالی ، حدود 20 درصد ترافیک در راه های البرز کاهش می یابد.

استان البرز دارای یک هزارو 450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه و راه اصلی و فرعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار