کد خبر: ۲۹۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 14 September 2016


نشست برون سازمانی هماهنگی بازگشایی مدارس البرز با حضور نماینده ولی فقیه، شهرداری، مرکز فوریت های پزشکی، هلال احمر، محیط زیست و دانشگاه فرهنگیان روز چهارشنبه در اتاق شورای اداره کل آموزش و پرورش البرز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مسئول روابط عمومی و کمیته توجیه و تبلیغ اداره کل آموزش و پرورش البرز در این نشست از پروژه مهر 95 بعنوان نماد ملی بهار تعلیم و تربیت در ایران اسلامی یاد کرد و افزود: برای آماده سازی شرایط مناسب از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نیاز به مشارکت تنگاتنگ دستگاهای اجرایی در این استان نوپا داریم.

علی طاهری خلوص اظهار کرد: آموزش و پرورش در فرآیند تعلیم و تربیت نیاز به مشارکت گسترده تمامی دستگاه های اجرایی ، شهرداری ها و نیروی انتظامی به منظور فراهم کردن فضای مناسب در استقبال از دانش آموزان دارد.

وی با اشاره به اینکه برای بازگشایی نیاز به آماده کردن کامل فضای داخلی مدارس از نظر ساماندهی نیرو انسانی ، امکانات و تجهیزات آموزشی داریم خاطرنشان شد: در بخش بیرونی نیز باید فضای مناسب در سطح معابر و خیابان ها فراهم آید.

مسوول روابط عمومی و کمیته توجیه و تبلیغ پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود:پروژه مهر یک نماد ملی است که باید با همکاری تمام ادارات و استفاده از ظرفیت های شهر فضایی شاد را برای دانش اموزان ایجاد کنیم.

طاهری خلوص یادآور شد: البرز در روز بازگشایی مدارس که با شور و نشاط خاصی همراه است نیاز به مشارکت رسانه های گروهی در انعکاس اخبار مربوط به آغاز بهار تعلیم و تربیت در این استان که همزمان با سایر مناطق کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در آن نواخته می شود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست ضمن قدر دانی از مشارکت دستگاه های اجرایی در اجرای طرح های مختلف آموزش و پرورش اظهار کرد: تلاش مدیران و عوامل اجرایی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 96-95 نیز قابل تحسین است.

فرشید علیزاده در ادامه به آماده بودن مدارس البرز برای آغاز سال تحصیلی پرداخت و یادآور شد: هماهنگی لازم برای تامین و توزیع کتاب های درسی ، تامین امکانات و تجهیزات ، سرویس های مدارس ، ایاب و ذهاب ، لباس فرم و ... در انجام شده است.

وی یادآور شد: در آیین بازگشایی مدارس لازم است از دانش آموزان موفق تحصیلی ،فرهنگی ، هنری و ورزشی که حائز مدال و رتبه برتر در مسابقات بین المللی و کشوری برای ایران اسلامی و البرزنشینان شده اند تجلیل شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: در سال تحصیلی 95-94 بزرگترین افتخار را دانش آموز ناحیه یک کرج کیمیا علیزاده با کسب مدال نقره در المپیاد 2016 برای کشور به دست آورد .

علیزاده بیان کرد: دانش آموزان البرزی در جشنواره های فرهنگی -هنری ، مسابقات قرآن ، نماز و عترت نیز به ترتیب 39 و 35 رتبه اول تا سوم و برگزیده را کسب کردند.

وی ادامه داد: دانش آموزان و معلمان البرزی در پرسش مهر ریاست جمهوری نیز 4 رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.

وی کسب 4 مقام کشوری در جشنواره خوارزمی ، 68 مدال ورزشی در مسابقات کشوری ، 3 کاپ اخلاق و رتبه 12 کشوری در کنکور سراسری را از دیگر توفیقات دانش آموزان و معلمان البرزی در سال تحصیلی 95-94 برشمرد.

در این نشست کارشناس مسوول اموزش فنی و حرفه ای اداره کل و عضو دبیرخانه پروژه مهر 95 البرز هم اشاره ای به رویکرد پروژه مهر در این استان کرد و گفت: همانگونه که معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: نهاد آموزش و پرورش مهمترین رکن حیات فرهنگی و موثرترین عامل رشد اجتماعی است لذا لازم است همه دستگاه های اجرایی در این راه خطیر آموزش و پرورش را یاری کنند.

غلامحسین شاد روحی افزود: همه اقدامات پروژه مهر طبق دستورالعمل های وزارتخانه ای و طرح های ابتکاری در زمینه پروژه مهر در دستور کار مدیران نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش و دبیران پروژه 95 در این استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کمیته های 5 گانه پروژه مهر به وظایف تعریف شده خود در این استان عمل کرده اند یادآور شد: با همدلی ، برنامه ریزی و نظارت مستمر بر روند برنامه های ویژه پروژه مهر در این استان اکنون آمادگی مناسب برای بازگشایی مدارس وجود دارد.

شاد روحی گفت: در این طرح ملی اهم انتظارات ستاد پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش البرز از دستگاهای مختلف اجرایی از جمله استانداری ، ائمه جمعه، فرمانداری ، بخشداری ، دهداری ها ، شوراهای اسلامی شهر و روستا، نیروی انتظامی ، معاونت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، رسانه ها ، اداره کل نوسازی مدارس و سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اصناف نیز گنجانده و اعلام شده است.

در این نشست نماینده هریک از دستگاه های اجرایی از برنامه های در نظر گرفته آن دستگاه برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید سخن گفتند.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار