نجات 583 نفر از غریق
فرماندار بابلسر گفت: 14 نفر از ابتدای طرح سالم‌سازی دریا تاکنون در دریای بابلسر غرق شده‌اند.
کد خبر: ۲۹۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 14 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، سیدعلی اسد در جلسه طرح سالم‌سازی دریا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان که با حضور بازرسان وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بابلسر یکی از شهرستان‌های مسافرخیز استان مازندران بوده و سالانه تعداد زیادی از مسافران به این شهرستان سفر می‌کنند.
 
 
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما فراهم کردن شرایط و امکانات مناسب برای مسافران است، گفت: با فراهم کردن شرایط مطلوب برای مسافران زمینه نشاط، شادابی و رضایت شهروندان و مسافران را بوجود آوریم.
 
 
فرماندار بابلسر با اشاره به وجود 30 هزار تخت اقامتی در شهرستان بابلسر عنوان کرد: به گفته مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران، شرایط اقامت مسافران در شهرستان بابلسر با شرایط اقامت مسافران در استان اصفهان برابری می‌کند.
 
 
اسد تعداد طرح‌های سالم‌سازی دریای شهرستان بابلسر را 17 طرح اعلام کرد و گفت: از این تعداد هفت طرح خصوصی و بقیه عمومی است.
 
 
وی با بیان اینکه از ابتدای طرح سالم‌سازی دریا تاکنون 14 نفر در دریای بابلسر غرق شدند، گفت:  بخش زیادی از غریق در نیمه‌های شب، خارج از ساعت فعالیت طرح‌ها و ناجیان غریق در سواحل بوده است.
 
 
وی با بیان اینکه برخی مسافران هیچ توجهی به هشدارهای ناجیان غریق نداشته و حتی با آنها درگیر فیزیکی می‌شوند، اظهار کرد: با وجود نبود امکانات و نیروی کافی و مقاومت‌هایی که از سوی برخی مسافران وجود دارد ستاد سالم‌سازی دریای شهرستان بابلسر موفقیت‌های خوبی داشته است.
 
 
اسد با بیان اینکه باید از ابتدای حضور مسافر به دریا آموزش‌ها و هشدارهای لازم برای استفاده از دریا داده شود،گفت: صداوسیما بخش از سریال‌های پرمخاطب خود را به موضوع دریا و آموزش این بخش اختصاص دهد.
 
 
وی با بیان اینکه می‌توان با ایجاد برنامه‌های متعدد در سطح سواحل و برگزاری مسابقات ورزشی و غیره تعداد غریق را کاهش داد، اضافه کرد: وجود برخی قوانین دست و پاگیر و نبود ابزارهای تشویقی مانع حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ساحل شده است.
 
 
فرماندار بابلسر طول نوار ساحلی شهرستان بابلسر را 27 کیلومتر دانست و گفت:  از این مقدار 13 کیلومتر قابل شنا است.
 
 
اسد، تعداد ناجیان غریق شهرستان بابلسر را 125 ناجی دانست و افزود: از ابتدای طرح سالم‌سازی دریا تاکنون 14 غریق، 538 نجات یافته و 30 غریق اعزام به بیمارستان گزارش شده است.
 
مشهدسر
برچسب ها: غرق شدن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار