اما تاریخ مسلمانان تاکنون شاهد 2 حج ناتمام و خونین است که بر خلاف سایر آیین های سنوات مختلف ، ارکان و اذکار و اعمال حج بیت الله الحرام، ناقص اجرا شده است که به این دو مورد ناتمام اشاره می شود.
کد خبر: ۲۹۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 11 September 2016
زیارت این بیت عتیق و مکان شریف، فریضه ای است جاری و ساری که بر همه مسلمین مستطیع در تمام دنیا لازم، واجب و ضروری است.

بندگان خالص خدا، همه ساله فارغ از نام و نان و اسم و عنوان، از مال و اموال خود، صرفا با چند متر پارچه سفید و تمیز محرم می شوند و جان خود را در زلال خانه دوست به حضرت یار می سپارند و در کمال تذلل و افتادگی در آستان او اظهار عجز و ناتوانی کرده و سر تکریم و تعظیم را بر خاک این قبله قدیس می سپارند و التماس دعا و رفع خطا و عفو گناه دارند.

حاجی شدن دینی است که در صورت تحقق بستر و استطاعت مالی و سلامت جانی، بر همه اولیا، انبیا ، علما، اوتاد، عرفا و ادم های عادی و بندگان عامی واجب می شود و دارای اجزاء، ارکان و آئینی مسجل و معین است که حذف هر کدام از این اجزاء باعث بطلان سایر اعمال و ارکان است و ادم زمانی حاجی می شود که تمام اعمال واجب را بدرستی انجام دهد .

اما تاریخ مسلمانان تاکنون شاهد 2 حج ناتمام و خونین است که بر خلاف سایر آیین های سنوات مختلف ، ارکان و اذکار و اعمال حج بیت الله الحرام، ناقص اجرا شده است که به این دو مورد ناتمام اشاره می شود.

1- سال 50 هجری پس از رحلت حضرت امام حسن مجتبی (ع) بار امامت امت اسلامی به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) واگذار شد.

از این تاریخ تا دهه شصت هجری ، آن حضرت در مقابل انحرافات عقیدتی و سیاسی و اخلاقی و اجتماعی معاویه که به ناحق خود را خلیفه مسلمین قلمداد کرده بود ایستادگی کرد و از سنت جدش رسول الله (ص) پاسداری نمود.

پس از مرگ معاویه ، فرزند وی (یزید) به خلافت رسید و از امام حسین (ع) تقاضای بیعت و حمایت داشت، سالار شهیدان ، از این امر خودداری و یزید را فاقد صلاحیت صدارت و حاکمیت مسلمین دانست، این مصاف حق و باطل ادامه داشت و از یزید ابن معاویه اصرار و از فرزند زهرای اطهر(س) انکار ، یزید مکار و فاسق پس از ناامیدی از بیعت با امام حسین (ع) به فکر قتل و ترور آن حضرت در هنگام حج تمتع و در حریم حرم امن الهی افتاد و مامورانی مسلح به مکه فرستاد تا این ماموریت ننگین را اجرایی نمایند، حضرت سید الشهدا (ع) از این دسیسه خیانت بار مطلع شد و یک تصمیم سخت و مهمی را اتخاذ و مناسک حج را ناتمام گذاشت.

آری امام حسین (ع) روز هشتم ذی الحجه (یوم الترویه) از احرام در مکه و وقوف در عرفات و رمی جمرات منا خودداری و نیت تمتع را به عمره مفرده تغییر و از آنجا عازم کوفه شد تا از هرگونه قتل و ارعاب و خونریزی در داخل خانه امن و مقدس خدا جلوگیری شود.

امام حسین (ع) برای نخستین بار در تاریخ اسلام بخاطر حفظ حرمت خانه خدا ، دوری از خشونت ، جلوگیری از خونریزی و مبارزه با حاکمان جائر و عدم سازش با زور و ظلم و تعدی ، اولین حج واجب را ناتمام گذاشت و برای ادای تکلیف دینی و اصلاح امور جدش رسول الله (ص) به کوفه رفت و در همین مسیر منور و فروزان بدست یزید کافر در کربلا تشنه و مظلوم جان را تقدیم جانان کرد تا شور حسینی (ع) در عالم جاودانه شود.

2- دومین حج ناتمام بعد از 1375 سال با همان علت و انگیزه و بواسطه ظلم حرامزادگان یزیدی در جوار خانه خدا تکرار شد و عدد این حرکت نادر و کم سابقه توسط آل خبیث سعود و به شهادت رساندن جمعی از زائران مسلمان از اقصی نقاط جهان به 2 رسید.

تکرار دومین حج خونین و ناتمام از نظر شکل و محتوا و عوامل بوجود آورنده ، عین همان حج سرخ اول توسط حضرت سید الشهدا(ع) بود ، یعنی ستم ستمکاران آل سعود همانند اذناب خویش، در تلاش برای ریختن خون مسلمانان بی گناه، مبارزه با سنت و سیره پاک رسول خدا و ستیزه جویی با احکام نورانی قران و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سنگ تمام گذاشتند و از هیچ اقدام خائنانه و ضد بشری یزید مابانه کوتاه نیامدند.

تنها تفاوت این حج ناتمام با حج ناتمام حضرت امام حسین (ع) در این موضوع نهفته بود که آن حضرت خود راسا تصمیم به ترک مکه و ناقص گذاشتن حج گرفت و راهی سرزمین بی وفای کوفه شد اما حجاج مظلوم، شهید و بی دفاع حج سال گذشته ، در حالیکه دل در گرو وصال یار و برای انجام اعمال واجب این سنت الهی پرچم عشق بدست و سنگ نفرت به دامان، راهی رمی جمرات و تیر باران نماد شیطان بودند که مورد ظلم و جفای آل خبیث سعود قرار گرفته و همچون سرور و مولایشان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) با لب تشنه ، شکم گرسنه ، بدن برهنه ، تنها و بی دفاع ،حج خود را ناتمام و جان شیرین خویش را تقدیم جان آفرین کردند و به شهیدان تاریخ پیوستند تا برگ رسوایی دیگری بر جنایات ظالمان زمان افزوده شود.

این زائران عاشق و راهروان صادق مظلوم کربلا، در حالی حج واجب را نا تمام رها کردند که خود را میهمان خانه امن خالق خویش دانسته و از هر تهدید و تجاوزی مصون بودند.

آنان لباس دنیا را بر جای گذاشته و احرام آخرت را حمل می کردند و در فضای ملکوتی بیت الله الحرام ، جسم و جان را در معرض تشعشع خورشید شیطان سوز حاکم مطلق هستی قرار داده و سنگ صداقت را به سمت نماد نمرودی ابلیس در انبان خویش جای داده بودند.

جنود شیطانی ملک سلمان سخیف و بی سعادت، سپاه رحمانی اسلام را اماج نفرت و نکبت خود قرار داد و در اوج ددمنشی و نامردی ، میهمانان سفره گستره خدا را قلع و قم کردند.

آنان فرمان خدا را نادیده و دستور مشرکان و سردمداران بی ایمان آمریکا و اسراییل را مورد اجرا قرار دادند تا چند روزی در عرصه ذلت بار دنیای خود جلوه و جولان دهند ، غافل از اینکه دست انتقام صاحب آن خانه مقدس ، گلوی هرزه و حنجره حراف آنان را بزودی می فشارد و مکافات این همه جنایت را به آنان نشان خواهد داد.

امیدواریم که نفرین همه عارفان و دست اتحاد جمیع مسلمانان و برق شمشیر خیل مجاهدان، بنیان نامبارک خاندان متجاوز و خائن آل سعود و تروریست های آدم کش و جلاد داعش را از جای بر کند و حرمین شریفین و قبلگاه عالم اسلام را از جنگال کثیف و بی کفایت آنان نجات دهد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار