فرماندارکنگاور:
فرماندار کنگاور از تغییر کاربری فضاهای مازاد آموزشی بصورت امانی به بخش های مختلف در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 10 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا،علیرضا ایزدی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کنگاور با بیان اینکه در سال های گذشته نگاه به آموزش و پرورش مادی شده است، این نگاه را تلخ ترین اتفاق این نهاد آموزشی قلمداد کرد.
وی اظهار کرد: آزمون و خطا در آموزش و پرورش ریشه دوانده که امیدواریم با نگاه نو، تغییر نگاه ها را به سمت کاستن آزمون و خطا در آموزش و پرورش کنگاور سوق دهیم.
ایزدی با اشاره این موضوع که سامان دادن به مجموعه آموزش و پرورش باید در دستور کار جدی قرار گیرد، اظهار کرد: بخشی از سامان دهی این مجموعه تابع قوانین جمهوری اسلامی است، ولی بخشی نیز همچون فضاهای آموزشی می توان تبدیل به احسن کردن آنها را مورد بررسی قرار داد.
وی افزود: طرح تغییر کاربری فضاهای آموزشی با مشارکت مرکز بهداشت، بخشداری و دهیاری ها تبدیل به احسن شوند.
فرماندار کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش به نهادی مصرف گرا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این نهاد آموزشی باید به نهادی مولد تفکر تبدیل شود؛ همانگونه که در دهه 60 این رویکرد را سرلوحه کار خود قرار داده بود و آن را دنبال می کرد که آثار آن، امروز در جامعه مشهود است.
وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی در مدارس را می توان با اجرای برنامه های کم هزینه ایجاد کرد، افزود: دبیران پرورشی با اهتمام جدی برگزاری المپیادهای ورزشی، مسابقات فرهنگی هنری را دنبال کنند.ایزدی در ادامه نگاه تک بعدی به مسائل مختلف جامعه، تعریف غلط از دین و نبود نظام تعلیم و تربیتی درست را از عوامل مهم افسردگی در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: ترویج و افزایش میزان مطالعه به ویژه نهج البلاغه خوانی در بین جوانان، زمینه مشارکت حداکثری مردم در برنامه های مختلف و اجرای روش های صحیح تعلیم و تربیت از راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی است که آفت جامعه امروز کنگاور است.
رییس آموزش و پرورش کنگاور هم در این جلسه به جایگاه شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: رکن اساسی و مهمترین جلسات آموزش و پرورش برگزاری شورای آموزش و پرورش به منظور حمایت از برنامه های آن و بررسی افزایش راه های مشارکت در این حوزه است.
صادق رشتیانی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس بیان کرد: در راستای پروژه مهر 95 (بازگشایی مدارس) با شعار تدبیر در اقدام و عمل برای طلوع مهری با نشاط برنامه ها و اقدام های ویژه ای در کنگاور انجام شده و تمام امکانات موجود برای آغاز مهر شاداب و با نشاط در این شهرستان بسیج شده اند.
شهرستان 85 هزار نفری کنگاور در شرق کرمانشاه قرار گرفته است که 15 درصد جمعیت این شهرستان را دانش آموزان تشکیل می دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار