مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی؛
تابناک: مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه 25 شهریور و 10 مهر جشن عاطفه ها برگزار می شود گفت: به دلیل کمک به دانش آموزان بی بضاعت، از ترک تحصیل تعداد زیادی از کودکان جلوگیری شد که این کار باعث جلوگیری از آسیب های اجتماعی شد که در کمین آنها قرار داشته است.
کد خبر: ۲۹۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 07 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، محمد مهدی ناصری مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی، پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه پیرامون جشن عاطفه ها؛ ضمن اشاره به یاد و خاطره شهدای 17 شهریور و فاجعه منا بر نقش خبرنگاری در آگاهی بخشی تاکید کرد و خبرنگاران را لازمه کار یک نظام دانست.

وی در ادامه گفت: امروز فقر در جامعه با سال های قبل بسیار تفاوت کرده و چهره ظاهری آن زیباتر جلوه می کند یعنی کمتر کسی با لباس کهنه و پوشیده در شهر دیده می شود ولی این روبنای کار است. امروزه آمار طلاق، زندانیان گویای آن است که نه تنها جنس فقر تغییر کرده بلکه هزینه های آن نیز تغییر کرده است. لذا ما ادعا نمی کنیم که کمیته امداد توانایی برطرف کردن تمام مشکلات نیازمندان و محرومین را دارا می باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به منابع تامین مالی کمیته امداد افزود: کمیته امداد نهادی است که زیر نظر مقام معظم رهبری و برای کمک به محرومین و نیازمندان در حال فعالیت است و منابع مالی آن از راه هایی از قبیل: بودجه دولتی، کمک های مردم (صدقات، زکوات، اطعام و...)، کمک های دفتر مقام معظم رهبری و فعالیت های اقتصادی کمیته امداد تامین می شود.

ناصری با اشاره به نزدیک شدن مهر ماه و شروع سال تحصیلی جدید گفت: ما در 25 شهریور ماه بعد از عید سعید قربان و 10 مهرماه برنامه جشن عاطفه ها را در پیش خواهیم داشت این در حالی است که در سال پیش مبلغ 1200,000,000 تومان درآمد حاصل شد که با آن برای 5700 دانش آموز پوشاک، لوازم التحریر و کتاب تهیه شد لذا پیش بینی می شود که ان شالله در سال جاری 1,600,000,000 در آمد داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: در ماه مبارک رمضان ما به 80 درصد خواسته خود رسیدیم و رشد خوبی را برای سالجاری پیش بینی می کنیم. در سال گذشته به دلیل کمک به دانش آموزان بی بضاعت، از ترک تحصیل تعداد زیادی از کودکان جلوگیری شد که این کار باعث جلوگیری از آسیب های اجتماعی شد که در کمین آنها قرار داشته است.

او با اشاره به تغیر رویه در جمع آوری کمک های مردمی در سال 95 گفت: امسال به جای استقرار چادرهایی جهت جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهر که با وجود سمبلیک بودن این کار هزینه های بسیاری برای کمیته امداد به همراه داشته و درآمد آن تنها 2% درآمد کل را شامل می شود بناست با ایجاد پایگاه های مرکزی در هر یک از شهرستان ها، در ارتباطی حضوری و چهره به چهره این مبالغ جمع آوری شوند و در این خصوص حتما تبلیغات لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در پی برگزاری جشنواره عاطفه ها می باشیم که شامل چندین جشن از قبیل: غذای محلی، برافراشتن بادبادک، سرود می تواند باشد و پایگاه های سیاری نیز به جای استقرا چادرهای جمع آوری کمک های مردمی در سطح استان خواهیم داشت.

ناصری در رابطه با انتخاب روز 10 مهر ماه جهت جمع آوری کمک ها در مدارس گفت: به دو دلیل این اقدام صورت خواهد گرفت اول اینکه ما از ظرفیت وجود دانش آموزان با توجه به اقدامات موثر آن ها در زمینه هایی همچون همیاری پلیس، استفاده کنیم و اولیا و مربیان نیز همکاری کنند و قرار بر این است که درآمد حاصله در اختیار مدیران مربوط هر یک از مدارس قرار بگیرد و صرف دانش آموزان نیازمند آنها شود. و دوم، با فرهنگ سازی در دوران ابتدایی، جوانی و نوجوانی که امید های آینده کشور می باشند  آنها هم بتوانند در رابطه با نیاز همنوعشان قدم های موثری بردارند.

او در پایان با اشاره به نزدیک بودن عید قربان به آمادگی این نهاد برای دریافت قربانی ها برای اطعام نیازمندان خبر داد و گفت: فلسفه تمام این قربانی کردن و ولیمه دادن در ایام حج کمک به فقرا و نیازمندان می باشد. و در دهه ولایت نیز این سازمان برنامه تحت پوشش گرفتن سادات نیازمند را عنوان کرد که با گرفتن مجوزهای لازم از ولی فقیه و مراجع تقلید صورت خواهد گرفت.  

انتهای پیام/ک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار