کد خبر: ۲۹۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 06 September 2016


رئیس حوزه‌های علمیه استان البرز با بیان اینکه نزدیک به ۱۲۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه استان البرز در حال تحصیل هستند، گفت: با کمک خیرین و مسئولین ساخت ۳ مدرسه علمیه در البرز آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: در سال جاری با توجه به ظرفیت پایین حوزه‌های علمیه استان البرز نزدیک به 700 نفر ثبت‌نام شده‌اند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان البرز با بیان اینکه از کل ثبت‌نامی‌ها فقط 100 نفر پذیرفته شده‌اند، افزود: نزدیک به 1200 طلبه در حوزه‌های علمیه استان البرز در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به 5 سال حضور حوزه در البرز، گفت: به طور میانگین نزدیک به 3 هزار نفر در مدت 5 سال ورودی بوده است.

سلطانی با بیان اینکه از این تعداد نزدیک به 800 نفر در حوزه علمیه پذیرفته شده است، افزود: با کمک خیرین و مسئولین ساخت 3 مدرسه علمیه در البرز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه‌ها در فردیس، محمدشهر و هشتگرد قرار دارند، ادامه داد: زمینی برای ساخت حوزه علمیه در اشتهارد تهیه شده است.

رئیس حوزه‌های علمیه استان البرز با بیان اینکه در کرج زمین مدرسه امام رضا (ع) گرفته شده است، افزود: منتظر کمک خیرین برای ساخت مدرسه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نظرآباد منزلی وقف شده است که می‌توان برای سال آینده نزدیک به 30 نفر طلبه را در آنجا پذیرفت، گفت: در شهرستان کرج نیاز بیشتری به مدرسه وجود دارد و در حال حاضر مدرسه امام صادق (ع) با ظرفیت 200 نفر، 400 نفر را پذیرش کرده است که سبب پایین آمدن کیفیت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار