مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از برگزاری نخستین همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان دریزد در روزهای 17و18 شهریور سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 05 September 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان محمدی  درباره اهمیت برگزاری این همایش به ایرنا گفت: با توجه جایگاه ساخت وساز درکشور، وزارت راه وشهرسازی با برنامه ریزی های گسترده و نگاه خاص به حوزه ساخت و ساز مقررشده تا دبیرخانه دائمی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان را با محوریت اداره کل راه و شهرسازی به استان یزد واگذار شود.
وی درباره دلیل انتخاب یزد به عنوان دبیرخانه این مبحث که به موضوعات مواد و مصالح ساختمانی می پردازد اظهار کرد: یزد به عنوان شهری که سمبل های معنایی ساخت و ساز درآن شکل گرفته درکشور وحتی جهان مطرح است به گونه ای که امروز این شهر معرف یک شهرگلین بوده و سمبلی برای نگرشهای مختلف درحوزه مواد و مصالح ساختمانی است.
مدیرکل راه و شهرسازی یزد اضافه کرد: در آن زمان ، با استفاده از ارزان ترین و با کیفیت ترین مصالح، فضاهای زندگی خوبی ایجاد می شده ولی در زمان فعلی با وجود مدرترین وگران ترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی نتوانستیم در ساخت و سازهایمان فضاهایی ایجاد کنیم که با معناها و خصلت های بومی همخوانی داشته باشد.
نقصان محمدی درباره اهداف این همایش نیز گفت: نخستین همایش ملی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان با هدف بررسی استفاده از مصالح و مواد ساختمانی برای ساخت و ساز منطبق با فرهنگ و خصوصیات مکانی و ایجاد نگرش هایی مانند زیباشناسی ، استحکام ودوام ساختمان برای ساخت بهترین و امن ترین فضاهای زندگی برگزار می شود.
این مسئول ادامه داد: این همایش که با محورها وموضوعات مختلفی مانند مصالح ونقش آن در معماری بومی و همچنین مصالح و محیط زیست و کاربران و اهمیت آن در بازار ساختمان و توجه به مصالح استاندارد و نیز مصالح و آموزش برگزار می شود تلاش دارد نگرش و فرهنگ بکارگیری مواد ومصالح با کیفیت و بومی را برای ساخت امن ترین، مقاوم ترین و بادوام ترین ساختمان ها ترویج دهد.
وی یادآور شد: این همایش در روزهای 17 و 18شهریور سالجاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی و همچنین مهندسان و دست اندرکاران ساخت و ساز به صورت ملی و کشوری درشهر یزد برگزار خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار