کد خبر: ۲۹۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 05 September 2016


رئیس انجمن اسلامی فرهنگیان البرز گفت: این انجمن برای رسیدن به اهداف و برنامه های تعریف شده باید هدفمند و منسجم حرکت کند تا به نتیجه ای رضایت بخش دست پیدا کند.

[به گزارش ایرنا ، منوچهر اتابکی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی انجمن اسلامی فرهنگیان البرز که در دفتر انجمن های اسلامی این استان برگزار شد افزود: با وحدت رویه کارکردهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی این انجمن با رویکرد اثر بخشی در جامعه به ویژه در این استان نمود پیدا می کند.

وی اظهار کرد: انسجام کاری در بین اعضای این انجمن که دارای شرایط و ویژگی های خاص فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی است زمان بر است و به همین دلیل در این بخش نیاز به حوصله بیشتری داریم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه معلمان در جامعه خاطر نشان شد: سوق دادن فعالیت های انجمن اسلامی فرهنگیان البرز در مسیر روشنگری افراد مهمترین محور کاری این انجمن را در این استان تشکیل می دهد.

اتابکی از آگاهی بخشی، عدالت جویی و مسئولیت پذیری به عنوان شاخص های یک معلم ایرانی در جامعه یاد کرد که این مهم در اولویت کاری انجمن اسلامی البرز قرار گرفته است.

رئیس انجمن اسلامی فرهنگیان البرز ادامه داد: فعالیت های این انجمن با نگاه پژوهش محورانه و کارشناسی شده دستاوردهای ارزشمند و ماندگاری را در جامعه به همراه دارد که در این راه معلمان برای رفع چالش ها و مشکلات باید انسجام و همفکری بیشتر عمل کنند.

اتابکی از معلمان به عنوان قشری دلسوز ، متعهد ، توانمند، مسئولیت پذیر ، ایثارگر و با ایمان یاد کرد و یادآور شد: این قشر زحمتکش به رغم همه مشکلات و کمبودها در تولید اندیشه و تربیت نیروی ماهر جامعه فعالیت دارد که تلاش این عزیزان در عرصه تعلیم و تربیت جامعه قابل ستایش است.

وی حرکت در راه رسیدن به اهداف تعریف شده انجمن اسلامی فرهنگیان در استانی همانند البرز نیاز به فراگیر تر شدن اقدامات فردی و گروهی در عملیاتی کردن برنامه ها و طرح های آگاهی بخشی به شهروندان دارد.

رئیس انجمن اسلامی فرهنگیان البرز از فرهنگیان تلاشگر ایران اسلامی به عنوان یک قشر فرهیخته در کشور نام برد و افزود: این قشر توانمند و تاثیر گذار در جامعه اسلامی ایران نقش پشتوانه ای دارند به همین دلیل است که معلمان در جامعه جایگاه ارزشی ویژه ای دارند.

وی تاکید کرد: اعضای انجمن اسلامی فرهنگیان در البرز برای برنامه ریزی و عملیاتی کردن فعالیت ها نیاز به ساماندهی نیروی انسانی دارد تا با ایجاد زیر ساخت های لازم با مشارکت معلمان توانمند و دلسوز به اهداف تعریف شده در این انجمن دست پیدا کند.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی انجمن اسلامی فرهنگیان البرز نیز در این نشست هم اندیشی گفت: حس مسئولیت پذیری در ذات معلمان نهفته است به گونه ای که جامعه در بخش های مختلف از خدمات این قشر زحمتکش برخوردار بوده و خواهد بود.

حسین رحمانیان اظهار کرد: معلمان البرزی باید نسبت به مسائل مختلف جامعه حساس باشند و با نگاه دلسوزانه و پژوهشگرانه ای که نسبت به امور مختلف جامعه دارند در عملیاتی شدن راهکارهای مناسب برای حل مشکلات کشور بکوشند.

وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف انجمن اسلامی فرهنگیان نیاز به مشارکت همه معلمان دلسوز ایران اسلامی دارد یادآور شد: ارزیابی فعالیت ها، برنامه ریزی ،ارائه راهکارها، تدوین برنامه و پیشنهادهای صحیح و به جا از نکات مهمی است که باید مورد توجه اعضای فعال در انجمن اسلامی فرهنگیان قرار گیرد.

رحمانیان ادامه داد: معلمان یک خانواده بزرگ هستند که به دلیل فراگیری و تاثیر گذاری شغلی می توانند شرایط مناسبی را برای عملیاتی کردن برنامه ها و همگام شدن افراد جامعه در برنامه های مختلف از جمله سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی را به وجود آورند.

وی خواستار حضور فرهنگیان فرهیخته البرزی در فعالیت های انجمن اسلامی این استان شد زیرا برای رسیدن به اهداف ترسیم شده نیاز به مشارکت همه جانبه این قشر سختکوش و دلسوز کشور هستیم.

مسئول کمیته تشکیلات عضو گیری انجمن اسلامی فرهنگیان البرز هم در این نشست هم اندیشی گفت: عدالت طلب بودن،انسجام آفرینی ، خلاقیت پروری ، نقد منصفانه و آگاهانه ، داشتن حس تعهد، بی تفاوت نبودن نسبت به امور جامعه، داشتن تدبیر و باور قوی از شاخص های مهم و ارزنده فرهنگیان در ایران اسلامی محسوب می شود.

محسن صادقیان اظهار کرد: شناسایی نیروهای توانمند و دلسوز که علاقه مند به مشارکت در فعالیت ها ی این انجمن طبق اساسنامه سراسری انجمن اسلامی فرهنگیان کشور باشند در دستور کاری انجمن اسلامی فرهنگیان البرز قرار گرفته است.

وی در ادامه به برگزاری نشست های آموزشی - توجیهی پیرامون عضو گیری در انجمن اسلامی فرهنگیان البرز پرداخت و افزود: در قالب این نشست ها اطلاعات لازم در زمینه نقش و جایگاه انجمن فرهنگیان در جامعه، وظایف کاری بر اساس ضوابط و قوانین و چگونگی نوع همکاری آنان با انجمن فرهنگیان البرز سخن گفته می شود.

وی پاسخگویی به سوالات فرهنگیان شرکت کننده در این نشست را پیرامون مجموعه فعالیت های انجمن اسلامی فرهنگیان البرز را از محورهای این دوره آشنایی ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار