کد خبر: ۲۹۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 05 September 2016


رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدارس کرج از نظر کمی و کیفی ضعف‌ها و کمبودهای بسیاری دارند.

علی حاج‌کاظم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی دو دهه اخیر شاهد افزایش چشم‌گیر مهاجرت‌ها به شهرستان کرج و استان البرز بودیم و همین امر نرخ رشد جمعیت مرکز استان البرز را نسبت به دیگر مناطق کشور به شدت افزایش داده است.

وی افزود: در شرایطی که نرخ رشد جمعیت در کرج اندکی بیش از یک درصد است، این نرخ در کرج به بیش از 3 درصد رسیده و عامل اصلی آن مهاجرت بی‌رویه از مناطق مختلف کشور به مرکز استان البرز است.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: طبیعی است که امکانات و ظرفیت‌ها و بودجه‌های دولتی نمی‌تواند جوابگوی نیاز شهروندانی که به سرعت در حال افزایش هستند را داشته باشد.

حاج‌کاظم گفت: یکی از معضلات و مشکلات اصلی ما در حوزه آموزشی و زیرساخت‌های آموزشی است و کمبودهای بسیاری از نظر فضای تحصیلی، کلاس درس و مدرسه داریم.

وی بیان داشت: بودجه‌ها و اعتبارات دولتی محدود بوده و نمی‌توان انتظار معجزه از مدیران آموزش و پرورش داشت و باید با همین اعتبارات اندک، بهترین امکانات را برای دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به دوران باشکوه دفاع مقدس گفت: در آن دوران کسی نمی‌گفت که دولت باید اسلحه و توپ و هواپیما و آذوقه و مهمات فراهم کرده و اگر اینها فراهم نشود، ما به جنگ نمی‌رویم.

حاج‌کاظم افزود: در آن دوران هر کسی به اندازه توانایی خود به جبهه‌ها کمک می‌کرد و روحیه بسیجی و ولایت‌مداری مردم موجب شد که بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخ در دوران دفاع مقدس رغم بخورد.

وی اظهار داشت: امروز نیز باید بسیجی‌وار و به صورت جهادی وارد میدان شویم و اگر می‌بینیم آموزش و پرورش برای تهیه کلاس درس و مدرسه با مشکل کمبود بودجه و اعتبارات روبه‌رو است، همه باید دست به دست هم داده و امکانات لازم را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی در کرج گفت: در این میان نقش خیرین و افراد انسان دوست بسیار حائز اهمیت است و می‌توانیم با بسیج توانمندی و ظرفیت افراد خیر، مشکلات را به حداقل برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار