کد خبر: ۲۸۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 30 August 2016


مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اهمیت سلامت دام ها و فرآوده های خام دامی اظهار داشت: این اداره کل با جدیت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری های دامی در البرز به عمل آورده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدرضا شریفی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار ساوجبلاغ افزود: فعالیت های دامپزشکی در بحث پیشگیری نقش موثری در ارتقای بهداشت عمومی، سلامت جامعه و کاهش هزینه های درمانی دارد.

وی بیان داشت:دامپزشکی با انجام فعالیت های متعدد از جمله مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و نظارت بر بهداشت مواد غذایی، کنترل اماکن پرورش دام و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نقش انکار ناپذیری را در تامین سلامت غذا، بهداشت و در نهایت سلامت جامعه برعهده دارد.

فرماندار ساوجبلاغ در این دیدار، اقدامات فرهنگی را در ترغیب مردم برای استفاده و خرید محصولات پروتئینی از مراکز مجاز را مورد تاکید قرار داد و از دامپزشکی خواست تبلیغات بیشتری برای ایجاد انگیزه خرید مردم ازاین مراکز را اجرایی کنند .

ابوالقاسم پالیز گیر گفت: با توسعه مراکز فروش مجاز فرآورده های دامی در شهر ها و روستاها شاهد کاهش بیماری مشترک بین انسان و حیوان خواهیم بود .

وی نیز خواستار ضور کارشناسان دامپزشکی در جلسات دهیاران سه بخش مرکزی و چهارباغ و چندار شد.

پالیزگیر با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مردم شهرستان ساوجبلاغ به پرورش دام و طیوراشتغال دارند

، خاطرنشان کرد: علاوه بر تغییر در فرهنگ مصرف مردم نسبت به استفاده از مواد پروتئینی بسته بندی شده، از فعالیت واحدهای غیر مجاز که مبادرت به کشتار دام و طیور می کنند جلوگیری به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار