کد خبر: ۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱ 04 February 2015

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار البرز با تاکید براینکه در تنظیم سند آمایش استان باید جایگاه و ظرفیت ویژه ملی البرز مدنظر قرار گیرد، گفت: البرز از مهم ترین مراکز دیپلماسی اقتصادی و شرکت ها و برندهای مختلف از جمله؛ فرودگاه پیام از همین رو باید پررنگ دیده شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، ذبیح الله قائمی ، در جلسه آمایش سرزمین استان که با محوریت « بررسی اقتصاد شهری و روستایی و نواحی خاص» با حضور مشاوران استاندار، اساتید و اعضای هیئت عملی دانشگاه ها و مدیران کل استان، در استانداری البرز، تشکیل شد، ‌درباره کلیات سند آمایش استان البرز با بیان اینکه نقطه کلیدی و مفقوده این سند نادیده گرفتن ابعاد ملی البرزاست، اظهار کرد: در این سند این جایگاه ملی البرز در عرصه های اقتصادی  بسیار کلی و کمرنگ مطرح شده و تمرکز بر روی مباحث اقتصاد خرد است که ضرورت بازنگری در آن وجود دارد.
عرصه های فعالیت و اقتصاد کلان سند آمایش البرز بررسی شد
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار البرز با تاکید بر اجرای طرح های توسعه ای مبتنی بر سند آمایش استان از بررسی بخش های عرصه های فعالیت و اقتصاد کلان  خبر داد و گفت: پرداختن به بخش اقتصاد کلان استان بایستی به صورت جامع و فراگیر بوده و ارتباط متقابل اقتصاد استان البرز با تهران و سهم متقابل این در استان مهم و در روند توسعه کشور مد نظر قرار گیرد.
معاون برنامه ریزی استاندارالبرز گفت: سند آمایش استان البرز در سند توسعه برنامه ششم در نظر گرفته می شود.
وی با بیان اینکه در سند آمایش جایگاه ویژه ای در تقسیم کار ملی برای استان دیده شود و به شرایط کنونی استان البرز توجه شود و نباید شرایط  شهرستانی کرج مد نظر قرار گیرد گفت: باید استان البرز نقش خود را در کنار استان تهران ایفا کند.
وی بیان اینکه سند آمایش استان در هر شهرستانی با توجه به مزیت‌هایی که دارد در این سند دیده شود؛ اظهار داشت: سند آمایش استان بایستی مسیر و روند توسعه استان را نشان دهد.
وی با بیان اینکه در سند آمایش استان بخشی از توانمندی‌ها و نیازهای شهرستان در نظر گرفته نشده بود، تصریح کرد: موارد بسیاری از این ظرفیت‌ها، نیازها و توانمندی‌ها پس از بررسی‌ها و مطالعات مختلف برای اصلاح در سند آمایش استان ارائه شده که پس از جلسه با مشاور در سند اصلاح می‌شود.
قائمی با بیان اینکه سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر از مسیر البرز به شهرهای دیگر استان ها تردد می‌کنند یادآورشد: متاسفانه جایگاه استان در حوزه صنعت توریسم و گردشگر در این سند به وضوح بررسی نشده است.
شرایط خاص عرصه های اقتصادی استان باید در مطالعات اولیه آمایش دیده شود
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار لزوم توجه به تحولات و شرایط خاص در عرصه های اقتصادی در مطالعات اولیه را یادآور شد و افزود: تحولات زمانی در مطالعات اولیه آمایش پس از استان شدن به خوبی دیده نشده‌اند و آمارها تحلیل عرصه های اقتصادی استان  بایستی مبتنی بر مرزهای جغرافیایی کنون استان البرز باشد.
وی بیان داشت: تدوین سند آمایش استان امری لازم و ضروری است و باید بازنگری و تسریع در انجام مطالعات این سند به خصوص در بخش اقتصاد کلان  و نیز مشارکت و همفکری دستگاه‌ها در این امر مورد توجه قرار گیرد.
بر پایه این گزارش، در ادامه این جلسه مشاور طرح مطالعاتی تدوین سند آمایش استان گزارش کاملی از روند انجام مطالعات ارائه و مدیران حاضر در جلسه پیشنهادات خود را در راستای تدوین هر چه بهتر این طرح ارائه کردند.
وی با تاکید بر ضرورت مشارکت دستگاههای اجرایی در تدوین برنامه ششم گفت: ضرورت تهیه یک برنامه خوب با مشارکت بالای دستگاه های اجرایی را می طلبد.
گفتنی است سند آمایش استان در معاونت برنامه ریزی استانداری مراحل نهایی تدوین خود را می گذراند و در حال حاضر بخش های وضع موجود در این سند به طور هفتگی در جلساتی با حضور اساتید، صاحب نظران، نمایندگان دانشگاهی استان و مدیران دستگاه های اجرایی به بحث و بررسی گذاشته می شوند.
شایان ذکر است در این نشست معاون برنامه ریزی و اشتغال تاکید کرد که اعضایی که عضو اصلی کارگروه آمایش هستند حتما باید شخصا در جلسه حضور داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار