کد خبر: ۲۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 27 April 2015

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۴۶ درصد خانه‌های فرسوده وگلی وخشتی روستایی استان در مقابل حوادث طبیعی مقاوم سازی ونوسازی شده‌اند.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ، قربان محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در 36 سال اخیر در توسعه و آبادنی روستاهای استان منشا خیر و برکت زیادی بوده و موجب تحول عظیم و افزایش رضایتمندی اهالی روستا ها رادربرداشته است.

وی افزود: زحمات شبانه روزی کارشناسان زبده این نهاد ارزشمند برای عمران و آبادانی روستاها به‌ویژه مقاوم سازی اماکن مسکونی و غیر مسکونی و اجرای طرح هادی در روستاها و غیره قابل تحسین است.

محمدی گفت: خدمت به مردم دارای اجر و ثواب اخروی است از این‌رو باید همه مسئولین دست به دست هم دهند و در توسعه استان به‌ویژه روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته بکوشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اذعان کرد:فعالیت در روستاها به ‌عنوان شاخص‌ ترین رویکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد توجه است واگر روستاها خالی ازسکنه شوند پشتوانه ملت از بین می‌‌رود و خالی شدن روستاها برای مردم مسائل اقتصادی و امنیتی ایجاد می‌‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بنیاد مسکن باید این باشد که به مردم شریف روستاها دلگرمی بدهد، تصریح کرد: این دلگرمی می‌ تواند در فراهم کردن امکاناتی معیشتی مانند گاز، آب و تلفن و یا تعمیر منازل روستایی و جاده‌ های روستایی باشد.

محمدی با بیان اینکه فعالیت‌ های عمران روستایی یکی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در امور کالبدی و عمران و آبادی روستاهای استان است خاطر نشان کرد: این فعالیت‌ها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تامین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی برای بهبود شرایط زیست محیطی نقاط روستایی در سراسرروستا های استان به انجام می‌‌رسد.

وی اجرای طرح‌های هادی و مقاوم سازی اماکن روستایی را موثرترین اقدام در کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ دانست و یادآورشد: اجرای همچنین طرحهای توسط بنیاد مسکن درروستا ها، زمینه توسعه بخش تولید و کاهش بیکاری رابه دنبال داشته و با این توسعه عمیق روستایی، شادابی درچهره مردم مشاهده می‌ شود چون تغییرات در زندگی آنان هم درآمدزایی را افزایش داده و هم آرامش و آسایش را به دست آورده وهم زندگی برایشان لذت‌ بخش و رضایت‌ مندی را در بین آنان به وجود می‌‌آورد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: از یک هزار و 950 روستای بالای 20 خانوار موجود استان در یک هزار و 700 روستا مطالعه طرح هادی متوسط بالای87درصد انجام شده و تاکنون در 650 روستای بالای 20 خانوار استان اجرای طرح هادی با مشارکت مردم، متوسط 34درصد انجام پذیرفته است.

وی گفت: تا پایان سال 93 بیش از 46 درصد خانه‌های فرسوده و گلی وخشتی روستایی استان در مقابل حوادث طبیعی مقاوم سازی و نوسازی شده‌اند که ان شالله طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته تا پایان سال‌جاری 12هزار واحد دیگر نیز از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی ومسکن روستایی احداث و تحویل اهالی محترم روستا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار