جدش آیت‌الله زین‌العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید بود
داوود رشیدی بازیگرسینما،تلویزیون و تئاتر امروز صبح در سن ۸۳ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت، وی از خاندان حایری دارای اصالت بابلی و مازندرانی بود.
کد خبر: ۲۸۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 26 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، داوود رشیدی بازیگر سرشناس سینما،تلویزیون و تئاتر امروز صبح در سن ۸۳ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت،
 داوود رشیدی بازیگر با اصالت مازندرانی درگذشت
داوود رشیدی هنرمند پیشکسوت تئاتر سینما و تلویزیون دارای درجه یک هنری بود. وی با بازی در فیلم سینمایی «اکباتان» آخرین بازی در سینما را تجربه کرد و مجموعه «کلاه پهلوی» و تله فیلم «رویا» آخرین حضور او در تلویزیون بود.
 
وی در سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. وی از خاندان حایری مازندرانی دارای اصالت بابلی است. پدر او عبدالامیر رشیدی و پدربزرگش علامه ابن‌الشیخ حائری از روحانیان مشروطه خواه و جدش آیت‌الله زین‌العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید عصر قاجار است.
 
 واکنش هنرمندان به درگذشت داود رشیدی
 
    علی نصیریان که از شنیدن این خبر متاثر بود در واکنش به درگذشتِ وی گفت: پاره‌ای از تن ما جدا شد. این اتفاق بسیار مرا ناراحت کرده است. پرویز پرستویی نیز وی را یکی از پنج‌تنِ سینمای ایران خواند و این رخداد را به عنایت‌الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، و محمدعلی کشاورز تسلیت گفت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روماک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
در مصاحبه های خود مرحوم خودم شنیدم که میگفت مادرم اصالتا مازندرانی هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار