وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اولین دوره از آتش‌بس انسانی به مدت ۴۸ ساعت در حلب آماده اجرایی شدن است.
کد خبر: ۲۸۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 23 August 2016
به گزارش  سایت شبکه المیادین، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین دوره آتش‌بس انسانی ۴۸ ساعته در حلب بعد از آن اجرایی می‌شود که استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه آمادگی کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی را برای ورود به حلب اعلام کند.

وزارت دفاع روسیه افزود:‌ نمایندگان مرکز نظارت بر آتش‌بس در پایگاه حمیمیم و رئیس دفتر سازمان ملل فردا چهارشنبه درباره نحوه کمک رسانی‌ها به حلب نشست برگزار می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه ادامه داد که آتش‌بس در حلب به محض اطمینان از تاکید دی میستورا بر آمادگی کامیون‌ها برای ورود به حلب اعلام خواهد شد.

آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: با هماهنگی مقامات سوریه اولین دور از آتش‌بس انسانی به مدت ۴۸ ساعت در حلب اعلام خواهد شد و این مساله در پی دریافت درخواست دی میستورا مبنی بر آمادگی جهت ارسال کمک‌ها است.

این مقام روس افزود: وزارت دفاع روسیه آماده ارائه حمایت لازم در توزیع کمک‌های انسانی در میان ساکنان حلب است.

در همین حال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز (سه‌شنبه) به روسیه و سوریه تاکید کرد تا آنها از آغاز آتش‌بس 48 ساعته در حلب اطمینان حاصل کنند. مرکل گفت، دولت‌های روسیه و سوریه باید از اجرای آتش‌بس 48 ساعته انسانی برای کمک به حلب اطمینان یابند. او در مصاحبه با روزنامه راین-نکا-سایتونگ افزود:‌ آنچه در حلب رخ می‌دهد، وحشتناک است؛ یک فاجعه انسانی است. درخواست‌ها برای کمک در حالی افزایش می‌یابد که تعداد اندکی پزشک در آنجا باقی مانده‌اند و این نگران‌کننده است. بنابراین آتش بس روزانه سه ساعته که از سوی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و متحد آن روسیه اعلام شد اصلا کافی نیست. طبق اعلام سازمان ملل، ما به دست‌کم هفته‌ای 48 ساعت آتش‌بس نیاز داریم و این اولین گام مهمی است که دولت‌های روسیه و سوریه باید از آن اطمینان حاصل کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار