نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: انعکاس فعالیت‌های دولت در حوزه سیاست خارجی وسیع‌تر بوده و بعضاً سایر فعالیت‌های دولت را هم تحت الشعاع قرار داده است.
کد خبر: ۲۸۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 21 August 2016
 آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در بیست و ششمین جلسه ستاد اقتصادمقاومتی خراسان‌رضوی اظهار داشت: امروز بزرگترین بازار پوشاک کشور را در مشهد داریم اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که پوشاک قاچاق در این میان جولان می‌دهد و حدود 70 درصد پوشاک موجود در بازار مشهد اجناس بنجل خارجی است و درصد زیادی نیز اجناس ایرانی است که با برند خارجی به فروش می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: وظیفه‌ای که برعهده شماست این است که تمامی اتحادیه‌ها را ملزم کنید تا اجناس خارجی خود را از بازار جمع‌آوری کنند چراکه با شرایطی که جنس خارجی به‌وفور در بازار یافت می‌شود، نمی‌توانیم از مردم انتظار داشته باشیم این جنس را خریداری نکنند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت کامل از تولید داخلی است و مسئله مهم در این میان این است که بتوانیم فرهنگ مردمی را در این زمینه تغییر دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی در میان مردم نهادینه شود، گفت: لازمه این امر این است که ابتدا کالای خارجی موجود در بازار را جمع‌آوری کنیم و البته مشخص است که فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز سختی‌های خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: باید یک دیوار آهنین در مقابل کالای قاچاق ایجاد کنیم و از ورود کالای خارجی، بنجل و قاچاق به داخل کشور جلوگیری کنیم. امروز شاهد هستیم که دنیا برای بلعیدن بازار 80 میلیونی ایران دهان باز کرده و باید در این شرایط با ایجاد حصاری آهنین شرایط را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: حوزه اقتصاد مقاومتی جز با حضور مردم محقق نمی‌شود و بارها بر مسئله ورود مردم به حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌ام اما با شرایطی که امروز در بازار وجود دارد نمی‌توان از مردم انتظار زیادی داشت چراکه وضعیت بازار را ابتدا باید کنترل کرد و از ورود کالای خارجی و قاچاق نیز جلوگیری کرد.

امام‌جمعه مشهد‌مقدس با بیان اینکه باید مسئولان دولتی التزام عملی و تقید دولت را به منویات مقام معظم رهبری نشان دهند افزود: باید از فعالیت‌های ارائه شده در حوزه معیشت به مردم دائماً گزارش داد و البته در شرایط فعلی یا اینگزارش‌ها نارسا است و یا اینکه مردم این وضعیت را متناسب با سطح معیشت خود نمی‌بینند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه باید در مسائل مربوط به فرهنگ و اقتصاد به شکل پدافندی عمل کنیم تاکید کرد: معتقدم اگر این ساز و کار را طراحی کنیم در این دو مسئله زودتر به نتیجه می‌رسیم. در حوزه اقتصادمقاومتی نیز باید بیش از اینکه نرم‌افزاری باشیم به شکل عملیاتی کار کنیم.

وی گفت: امروز یکی از مشکلات اقتصاد استان خراسان رضوی این است که در حوزه صنایع مادر بسیار ضعف داریم و در واقع کمبود این صنایع در استان بسیار محسوس است؛ اگر ساز و کاری در این حوزه فراهم شود، آسیب‌پذیری استان در این حوزه به حداقل می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: امروز مراکز مصرفی و تجاری در مشهد رشد فراوانی یافته و بخشی از بازار نامتوازن و متلاطم خراسان‌رضوی در حوزه اقتصاد مربوط به همین وضعیت مشهد است؛ در واقع سبب شده تا بی‌ثباتی اقتصادی در استان خراسان رضوی بیشتر شود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بخشی از ویژگی‌های اقتصادی استان خراسان‌رضوی متاثر از شرایط خاص مشهد است و در سراسر کشور شاید کمتر استانی باشد که تا این حد متاثر از مرکز خود باشد.

وی افزود: مسئله‌ای که وجود دارد این است که انعکاس فعالیت‌های دولت در حوزه سیاست خارجی وسیع‌تر است و بعضاً سایر فعالیت‌های دولت را هم تحت الشعاع قرار داده و برخی ممکن است، تصور کنند نتیجه این مانور این است که دولت بیشتر چشم به غرب و بیرون دارد و از سوی دیگر گزارش اقدامات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و قرارگاه اقتصادی به‌خوبی منعکس نشده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: رفت و آمدهای متعدد خارجی نیز، در مردم این حس را تقویت می‌کند که دولت نسبت به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بی‌توجه است و تمام هم و غم خود را در حوزه تقویت روابط خارجی معطوف کرده است در حالی که باید بدانیم سرمایه‌گذاران تنها در پی منفعت خود هستند و مصالح انقلاب برای آن‌ها اولویتی ندارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار