تابناک : اهالی مسکن مهر اردستان نسبت به جانمایی واحدهای تجاری این مجموعه معترض بوده و خواستار موافقت اداره راه و شهرسازی استان مبنی بر جابجایی این واحدها به مکانی دیگر هستند.
کد خبر: ۲۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 27 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یکی از اهداف بزرگ طرح مسکن مهر کمک به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر و رهایی آنها از اجاره‌نشینی و رسیدن به آسایش و آرامش است.

ولی امروزه با واگذاری واحدهای تجاری در قلب این خانه‌ها، آسایش و آرامش مردم برهم زده شده است تا جایی که ساکنین این خانه‌ها نیز با نوشتن نامه‌ای از مسئولین تقاضا کردند تا آرامش را به خانه‌های این قشر بازگرداند.

طرح جانمایی واحدهای مسکونی و تجاری مسکن مهر در سنوات گذشته بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و استقرار دقیق واحدهای تجاری علی رغم وجود فضاهای کافی تصویب شده است.

هم اکنون که پس از گذر از مسائل و مشکلات متعدد، واگذاری واحدهای مسکونی صورت گرفته، متاسفانه احداث واحدهای تجاری در مکان نامناسب و مشرف به واحدهای مسکونی باعث نارضایتی عمومی در این مجموعه شده است.

یکی از ساکنین مسکن مهر در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه اغلب ساکنین از قشر جوان و دارای بچه‌های خردسال هستند، گفت: ساخت واحدهای تجاری در نزدیکی بلوک‌ها باعث تجمع افراد ناخلف و بروز نا‌امنی می‌شود و در صورت بروز چنین وضعیتی زندگی برای ساکنین بلوک‌های اطراف واحدهای تجاری غیرممکن و سخت می‌‌شود.

وی درخواست کرد واحدهای تجاری را به مکانی که باعث سلب آسایش بلوک‌ها نگردد منتقل کنند و یادآور شد: اهالی مسکن مهر نیز با نوشتن نامه‌ای به نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این موضوع شدند که ایشان نیز نامه را به فرماندار ارجاع داده‌ است.

فرماندار اردستان به عنوان رئیس شورای مسکن در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار کرد: فرمانداری پیش‌بینی لازم را در خصوص این نارضایتی‌ها قبل از مزایده واحدهای تجاری به عمل آورده و مکاتبات لازم جهت جابجایی واحدهای تجاری را به اداره کل راه و شهرسازی در اردیبهشت ماه سال 93 انجام داده است.

بهرام خواجه‌سعیدی با توجه به قول‌های مساعد مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهر سازی استان اصفهان و مکاتبات صورت گرفته در رابطه با جابجایی این واحدهای تجاری، افزود: متاسفانه با وجود این مکاتبات واحدهای تجاری در مکان قبلی و بدون جابجایی به مزایده گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری اردستان چهار مرتبه در این رابطه با اداره کل راه و شهرسازی مکاتبه لازم را انجام داده است، تاکید کرد: طرح پیشنهادی جدید نیز توسط شهرداری برای جابجایی واحدهای مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی ارسال شده که امید است برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش فارس انتظار می‌رود با اقدام سریع و به موقع اداره کل راه وشهرسازی مشکل مردم محروم و ضعیف مسکن مهر اردستان که پس از سال‌ها در انتظار آرامش بوده‌اند رفع شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار