مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: همزمان با هفته دولت سال جاری از دو طرح توسعه و عمران شهری استان در شهرهای کردکوی و نوده خاندوز رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 20 August 2016
 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: همزمان با هفته دولت سال جاری از دو طرح توسعه و عمران شهری استان در شهرهای کردکوی و نوده خاندوز رونمایی خواهد شد.

ابراهیم مبارک قدم افزود: برای طرح جامع شهر کردکوی درغرب استان 420 میلیون ریال و طرح جامع تفصیلی شهر نوده خاندوز در شرق گلستان مبلغ 377 میلیون ریال از محل منابع ملی هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه تهیه این طرح ها از سال 89 در دستور کار قرار گرفته است، افزود: اداره کل راه و شهرسازی با همکاری مشاوران مرتبط اقدام به تهیه این طرح ها کرد و روند پیگیری تصویب آنها را از طریق مراجع ذیصلاح قانونی از جمله شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیگیری می کند.
مبارک قدم ادامه داد: طرح های توسعه و عمران شهری، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری ها هستند که در این طرح ها برنامه ها و سیاست های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده های شهری، رعایت کاربری ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و به عنوان سند اجرایی و الزامی درساخت و سازها در دستور کار شهرداری ها قرار می گیرد.

**110 پروژه عمرانی راه و شهرسازی گلستان در هفته دولت به بهره برداری می رسد
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان پیش از این از بهره برداری 110 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یکهزار و 92 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در سطح استان با حضور مقامات استانی و کشوری خبر داده بود.
این پروژه ها شامل 75 پروژه راهداری، شش پروژه راهسازی، دو پروژه ساختمانی، دو پروژه شهرسازی و معماری، چهار پروژه در بخش عمران و بهسازی شهری و 21 پروژه مسکن مهر می شود.
مبارک قدم مهمترین پروژه های راهداری را، لکه گیری به طول 103 هزار مترمربع، رگلاژی حدود 15.5 کیلومتر و روکش آسفالت و بهسازی محور آزادشهر- خوش ییلاق، محور گرگان- آق قلا- اینچه برون و محور رامیان- اولنگ- شاهرود به طول 72 کیلومتر بیان کرده و افزوده بود که بهسازی راهدارخانه های کردکوی و درازنو، راهدارخانه گرگان- چهارباغ و توسکستان و راهدارخانه های گنبد و رامیان از دیگر پروژه های این بخش است.
به گفته وی، احداث شبکه روشنایی تقاطع چپاقلی و سه راهی سد، خط کشی سه هزار کیلومتر از راه ها و مرمت و بهسازی 35 محور روستایی از دیگر پروژه های حوزه راهداری می باشد.
رییس شورای حمل و نقل گلستان از پروژه کمربندی گالیکش با اعتبار 64 میلیارد و 256 میلیون ریال به عنوان یکی از مهمترین پروژه های بخش راهسازی استان نام برده و افزوده که طول این پروژه ملی را سه کیلومتر و 750 متر است.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از بهره برداری چهار پروژه راهسازی دیگر نیز در ایام هفته دولت در استان خبر داده و گفته بود که این پروژه ها شامل بهسازی و آسفالت راه های روستایی پنج پیکر در بندرترکمن و راه روستایی دشت حلقه – سارلی سفلی در مینودشت در مجموع به طول 3.5 کیلومتر است که با اعتبار شش میلیارد و 800 میلیون ریال از محل منابع ملی معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری می رسند.
به گفته وی،بهره برداری از پروژه روگذر تقاطع لیوان شرقی در بزرگراه گرگان- نوکنده، احداث آبنما در پل سه راهی مائیان و سه راهی طاویر در شهرستان علی آباد کتول با اعتبار 44 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل منابع استانی و ملی اداره کل و در بخش فنی و اجرایی نیز بیمارستان 96 تختخوابی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرگز دیگر طرح های هفته دولت است.
واگذاری و افتتاح دو هزار و 266 واحد مسکن مهر در قالب 21 پروژه در سطح استان شامل یکهزار و 443 واحد خودمالکی و دولتی در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 412 واحد در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت و 411 واحد در بافت فرسوده از دیگر پروژه های هفته دولت راه و شهرسازی گلستان است که در شهرستان های آق قلا، بندرترکمن، کردکوی، گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، آزادشهر، علی آباد و کلاله ساخته شده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار