معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سالمندان، کودکان خردسال، بیماران قلبی و عروقی و جانبازان در هنگام بروز پدیده جوی گرد و غبار باید به شدت از خروج از محل سکونت خود پرهیز کنند تا خطری آنان را تهدید نکند.
کد خبر: ۲۷۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 17 August 2016
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مهمترین راهکار برای مقابله با اثرات سوء ذرات گرد و غبار، کاهش رفت و آمدهای غیرضرور در محیط های باز است.

به گزارش تابناک ایلام؛راضی ناصری فر  اظهار داشت: سالمندان، کودکان خردسال، بیماران قلبی و عروقی و جانبازان در هنگام بروز پدیده جوی گرد و غبار باید به شدت از خروج از محل سکونت خود پرهیز کنند تا خطری آنان را تهدید نکند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان ایلام در سال های اخیر با مسئله ورود ریزگردها درگیر بوده میزان بروز مشکلات تنفسی برای عموم مردم نیز بیشتر شده است و همین عامل لزوم رعایت مسائل بهداشتی را برای افراد درگیر دوچندان می کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: مهم ترین راهکار برای کاهش آثار سوء ورود گرد و غبار ایجاد محدودیت های تردد در محیط های آلوده از سوی عموم شهروندان بویژه برای سالمندان ، بیماران قلبی و عروقی و کودکان خردسال با توجه به پایین بودن میزان قدرت دفاعی بدن آنها در مقابل عوامل بیماری زاست.

ناصری فر تاکید کرد: استفاده از ماسک های استاندارد و شیر نیز می تواند در کاهش خطرات ریزگردها موثر باشد، ضمن اینکه استفاده از مرکبات همچون توت فرنگی و کیوی با توجه به دارا بودن آنتی اکسیدانت در هنگام بروز گرد و غبار به عموم مردم توصیه می شود.

توده جدید گرد و غبار که از روز گذشته بخش های مختلف استان ایلام را در برگفته است در ایلام به ۵ و ایوان به ۶ برابر حد مجاز رسیده و بر اساس تصمیم اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا فعالیت ادارات ایلام با توجه به پیش بینی روند افزایشی آن طی روز جاری تا ساعت ۱۲ ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار