رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل خواستار ایجاد پژوهشکده ICT در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شد.
کد خبر: ۲۷۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 16 August 2016
به گزارش  مهر، علی شامل در نشست مشترک وزیر ارتباطات و فعالان حوزه ICT اردبیل تصریح کرد: این پژوهشکده می‌تواند مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات را در استان بسط و توسعه دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ظرفیت‌های متعدد علمی به منظور راه‌اندازی این پژوهشکده  دارد، اضافه کرد: علاوه بر این انتظار می‌رود در پی راه‌اندازی مرکز رشد فناوری اطلاعات در این دانشگاه شرکت‌های عضو به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان توسعه تجهیزات فناوری اطلاعات، راه‌اندازی مرکز دیتا سنتر و ارائه مجوز راه‌اندازی مرکز توانمند سازی شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ICT را از دیگر درخواست‌های این مجموعه دانشگاهی از وزارت ارتباطات عنوان کرد.

شامل افزود: این دانشگاه در طول فعالیت علمی و آموزشی خود به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری کشور تبدیل شده است و تنها موسسه آموزشی است که اصل ۴۴ قانون اساسی را به شکل مطلوب اجرا کرده است.

آغاز دوره‌های فوق دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی

در این جلسه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز به ضرورت تشویق مجریان پروژه‌های فناوری اطلاعات تأکید کرد و گفت: وزارت ارتباطات می‌تواند در پی اجرای طرح‌های مختلف تشویقی برای این افراد پیش‌بینی کند.

گودرز صادقی تصریح کرد: به زودی دانشکده فناوری‌های نوین نمین به پردیس سبلان دانشگاه محقق اردبیلی تبدیل شده و دانشکده مهندسی رایانه و فناوری اطلاعات نیز ایجاد می‌شود.

وی به آغاز دوره‌های فوق دکتری از مهرماه امسال اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود بورسیه تحصیلی سالانه حداقل پنج دانشجو توسط وزارت ارتباطات مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به آمادگی این دانشگاه برای راه‌اندازی مرکز شتاب حوزه کسب‌وکار تأکید و اضافه کرد: همچنین این واحد آموزشی آماده اجرای واحد ارزیابی خدمات سایبری و دیتا سنتر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار