مازندران دارای استعداد کشاورزی و دامپروری است و تولیدات مرکبات و لبنیات آن از بهترین های جهان است ولی این سوال به ذهن می رسد که چرا در مازندرانی که بهترین برنج و مرکبات را دارد برنج تایلندی و یا مرکبات چینی و مصری در بازار توزیع شده است.
کد خبر: ۲۷۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ 16 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: در مازندرانی که بهترین برنج و مرکبات را دارد برنج تایلندی و یا مرکبات چینی و مصری در بازار توزیع شده است.
 
علی پیر فلک در جلسه کمیسیون قاچاق استان با اشاره به این نکته که پدیده قاچاق کالا بسیار آسیب رسان است و تولیدات داخلی را به شدت تضعیف می کند، افزود: برای آنکه بخواهیم به اهداف عالیه مانند توسعه بنگاه های تولیدی، حمایت تولید داخل و اشتغال برسیم باید بسترها ایجاد شود و برای ایجاد بستر باید موانع را برداریم.
 
وی تصریح کرد: اگر کالاهای قاچاق در جامعه زیاد باشد، تولیدات داخلی روی دست تولیدکنندگان مانده و واحد تولیدی مجبور به کاهش تولید و در نتیجه کاهش نیروی کار فعال می شوند.
 
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران افزود: با افزایش پدیده قاچاق، سرمایه گذاران جدید از انجام فعالیت ها در حوزه تولید داخلی منصرف می شوند و فرصت های جدید اشتغال برای افراد جامعه ایجاد نمی شود.
 
وی  با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یادآور شد: اقتصاد مقاومتی باید درون زا و اتکا به منابع خود در حوزه های مختلف باشد ضمن اینکه باید نگاهی به آن سوی مرزها برای صادرات کالاهای تولیدی داشته باشیم. قاچاق پدیده ای شوم برای رسیدن به اهداف اقتصادی  و کاهش درآمدهای دولت است.
 
 پیرفلک تصریح کرد: قاچاقچیان برای رسیدن به اهداف شوم خود، قانون را دور می زنند و کالاها را وارد کشور می کنند، قاچاق کالا سبب ایجاد اختلال در برنامه های تنظیم بازار دولت ها می‌شود به طوری که کالاهای زیادی که مورد هدف و نیاز کشور نیست وارد کشور می شود و یا صادراتی انجام می شود که مورد هدف دولت نیست.
 
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران افزود: تهاجم فرهنگی و تغییر نگرش مردم به کالاهای داخلی از دیگر آسیب های پدیده قاچاق است و کیفیت تولیدات داخلی را پایین و بی کیفیت جلوه می دهند. کار فرهنگی در بحث مبارزه با قاچاق کالا بسیار اهمیت دارد زیرا همین کار فرهنگی باعث می شود مردم بدانند که خرید کالای قاچاق برای کشور و خودشان بسیار آسیب زا است زیرا فرصت های ایجاد اشتغال را می گیرد.
 
پیرفلک با اشاره به این امر که بحث فرهنگ سازی در حوزه مصرف کالاهای داخلی اهمیت بسیار دارد یادآور شد: کار مبارزه با قاچاق کالا را باید بسیار جدی بگیریم و بدانیم که کار سختی است و با افراد عادی روبه رو نیستیم.
 
وی تصریح کرد: مازندران دارای استعداد کشاورزی و دامپروری است و تولیدات مرکبات و لبنیات آن از بهترین های جهان است ولی این سوال به ذهن می رسد که چرا در مازندرانی که بهترین برنج و مرکبات را دارد برنج تایلندی و یا مرکبات چینی و مصری در بازار توزیع شده است.
 
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران، قانون را مبنای مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: پیشگیری در زمینه قاچاق کالا باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و اولویت بر پیشگیری باید باشد و برخورد در مرحله بعدی باشد. سیاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا در زمینه حق الکشف کمک به سازمان ها در راستای تقویت امر مبارزه با قاچاق کالا است.
 
پیر فلک  با اشاره به این نکته که گمرک مازندران در مسیر پیشرفت و مدرنیته شدن قرار دارد، گفت: در مازندران بحث پاداش آنی را در حوزه کشف قاچاق کالا فعال کردیم و حتی پرداختی هم به شهرستان ها داشتیم اما برای پیشرفت بیشتر کمرگ باید ضعف ها را برطرف کرد.
 
ایسنا
برچسب ها: برنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار