کد خبر: ۲۷۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 16 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،جمعی از آزادگان بسیجی بروجرد خواستار اجرای ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه برای آزادگان بسیجی و ماده 51 قانون فوق العاده ایثارگری خدمات رسانی ایثارگران شدند.

یکی از آزادگان بروجرد به نمایندگی از 15 آزاده بسیجی این شهرستان افزود: آزادگان با عنایت و فضل خداوند متعال، وجود ارزشمند حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی فرد که منشا وحدت و ثبات آزادگان بود و ایثار، اخلاص، پاکی و صداقت توانستند دوران سخت اسارت را تحمل کنند.
عباس حیدری افزود: متاسفانه با اجرا نشدن ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه برای آزادگان بسیجی هنوز بعد از 26 سال از بازگشت آزادگان بی عدالتی در حق این قشر مشهود است در حالیکه ماده 153 قانون ارتش جمهوری اسلامی برای سربازان آزاد از سال 1375 اجرا می شود.
وی اجرا نشدن ماده 51 قانون فوق العاده ایثارگری خدمات رسانی ایثارگران برای بازنشستگان ایثارگر به ویژه آزادگان بازنشسته را بی عدالتی در حق این قشر خواند و گفت: این ماده برای ایثارگران شاغل اجرا می شود در حالیکه شاغلان از اضافه کار، ماموریت، انواع پاداش ها و غیره برخوردارند و بازنشستگان فقط حقوق ثابت می گیرند.
نماینده آزادگان بسیجی بروجرد از دولت به ویژه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواست برای اجرای ماده های 190 و 51 در سالروز ورود آزادگان اقدام و این بی عدالتی را برای رضای خدا برطرف کنند.
وی دوران اسارت را ذخیره ای معنوی برای آزادگان دانست و اظهار کرد: آزادگان در زمره بهترین فرزندان ملت و سربازان انقلاب و از شایسته ترین افراد برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد در این باره گفت: اجرای ماده های 190 و 51 موضوعی کشوری است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در حال پیگیری می باشد.
احمد معظمی گودرزی اجرای این ماده ها را نیازمند تامین اعتبار دانست و افزود: بنیاد شهید و مجموعه سپاه در سطح کشور به دنبال تامبن بودجه برای اجرای این ماده های قانونی در حمایت از قشر عظیم آزادگان هستند.
شهرستان بروجرد در هشت سال دفاع مقدس 250 آزاده سرافراز به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است که از این تعداد 15 تن آزاده بسیجی می باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار