رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خبر داد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از فعالیت 6 هزار و 200 واحد صنفی بدون مجوز یاد کرد و گفت: آمار این واحدها طی یک سال اخیر دو برابر شده است به همین علت باید برای جلوگیری از افزایش این آمار اقدامات لازم انجام شود.
کد خبر: ۲۷۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 15 August 2016
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی امشب در نشست قرارگاه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: برخی از بانک‌ها برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه پول‌هایی را از مردم بلوکه می‌کنند که این اقدام جریان‌های نادرستی دیگری را در استان به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه استان قم ظرفیت‌های بسیاری را در خود جای داده است، اضافه کرد: بانک‌ها باید مدت بازگشت تسهیلات سرمایه ثابت را در بخش خدماتی و گردشگری افزایش دهند تا سرمایه‌گذاران بتوانند از این تسهیلات به شیوه مطلوب استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه 85 واحد کارگاهی تولید خوراک دام در استان قم به شیوه‌های مختلف فعالیت دارند، تصریح کرد: ساماندهی این کارگاه‌ها باید مورد توجه دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

وی از اختصاص 150 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی به بنگاه‌های کوچک اقتصادی استان قم یاد کرد و گفت: برنامه مشخصی برای ایجاد نمایشگاه‌های عرضه کالاهای ایرانی با کیفیت در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در این امر مشارکت لازم را داشته باشند.

رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی برای آموزش اصناف نیازمند اعتبارات استانی در راستای تجهیز واحدهای آموزشی بوده که اقدامات لازم برای تحقق این امر در دستور کار قرار گرفته است.

وی به تشکیل کارگروه گسترش فرهنگ عمومی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری اشاره کرد و ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی باید بخشی از شهرک چاپ و نشر را به بازار بین‌المللی مبل قم و شهرک سوهان اختصاص دهد که پیگیری‌های لازم در این راستا در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با تاکید بر اینکه کارگروه حمایت از تولید در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تشکیل شده است، یادآور شد: این مجموعه باید مشکلاتی از جمله تعیین مالیات مشاغل، ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه و جلوگیری از قاچاق کالا را دنبال کند تا بتوانیم در راستای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی به نتایج مورد نظر برسیم.

وی از فعالیت 6 هزار و 200 واحد صنفی بدون مجوز در استان قم یاد کرد و گفت: آمار واحدهای صنفی بدون پروانه کسب در استان قم طی یک سال اخیر دو برابر شده است به همین علت باید برای جلوگیری از افزایش چشمگیر این آمار اقدامات لازم انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار