کد خبر: ۲۷۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 15 August 2016


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفظ منابع آب کشور و استان البرز نمی‌توان فقط شعار داد و با شعار نمی‌شود کاری کرد.

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از معضلات جدی کشور و استان البرز در شرایط فعلی مربوط به بحران کم‌آبی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه همه ما از این بحران خبر داریم و فقط شعار می‌دهیم و این در حالی است که با شعار دادن نمی‌توان منابع آب استان و کشور را حفظ کرد.

نماینده مردم کرج در خانه ملت افزود: در بسیاری از نقاط کشور معضل کم‌آبی و بحران بی‌آبی وجود دارد، اما با برنامه‌ریزی دقیق و علمی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه مصرف صحیح آب، از منابع خود به درستی حفاظت می‌کنند.

اکبریان گفت: این در حالی است که ما فقط طرح و برنامه ارائه داده و عمل کاری برای حفظ منابع زیرزمینی و مقابله با این بحران انجام نمی‌دهیم.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه طرح‌هایی از سوی وزارت نیرو درباره منابع آب تجدیدپذیر مطرح شد که این طرح‌ها فقط در حد حرف باقی مانده و کار اساسی و جدی برای اجرای آنها صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر مدام شعار می‌دهیم که باید فرهنگ مصرف آب در کشور اصلاح شده و الگوهای مصرف به مردم آموزش داده شود، اما در عمل می‌بینیم که اکثر ما در مصرف آب صرفه‌جویی نداریم.

اکبریان ادامه داد: با چنین شرایطی نمی‌توان امیدوار بود که مشکل کم‌آبی به بحران تبدیل نشده و در سال‌های آینده به خودی خود برطرف شود.

وی اظهار داشت: اگر میزان مصرف آب در بین مردم، میزان هدررفت آب در استان و شرایط حفظ ذخایر زیرزمینی و مقابله با چاه‌های غیرمجاز به همین صورت ادامه داشته باشد، در یک دهه آینده استان البرز هیچ آبی نخواهد داشت.

اکبریان در پایان گفت: امیدوارم که معضل بی‌آبی و بحران کمبود آب شرب، با تدبیر لازم مسؤولان و همکاری و تعامل مردم برطرف شود که تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی جدی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار